Servei de Premsa
26/12/2024
Barcelona destina un milió d’euros a subvencionar la neteja de persianes i la transformació digital de comerços i restauració
24/04/2024
Temps estimat de lectura: 3 minuts
- L’Ajuntament impulsa una nova línia de subvencions, en el marc del Pla Endreça, per ajudar el comerç i la restauració a fer front a les pintades a les persianes
- Aquesta nova convocatòria, oberta del 15 de maig al 12 de juny, està dotada amb mig milió d’euros i els beneficiaris rebran 400 euros per cada persiana sobre la qual s’actuï amb un màxim de tres persianes per establiment
- El Consistori obre, també, una nova convocatòria de les subvencions enfocades a donar suport a iniciatives que millorin el nivell de maduresa digital dels establiments
- Les ajudes a la transformació digital, dotades amb mig milió d’euros, es poden demanar fins al 21 de maig
L’Ajuntament de Barcelona destina un milió d’euros a subvencions enfocades, d’una banda, a ajudar el comerç i la restauració a fer front a les pintades a les persianes i, de l’altra, a donar suport als projectes de transformació digital dels establiments. La primera d’aquestes convocatòries, dotada amb mig milió d’euros, s’obrirà durant el mes de maig i forma part del Pla Endreça. Es tracta de les ajudes al comerç i la restauració endreçats, que preveuen subvencions de 400 euros per cada persiana sobre la qual s’actuï amb un màxim de tres persianes per local.
Aquestes ajudes les hauran de sol·licitar les associacions de comerciants de forma telemàtica i en representació de, com a mínim, deu establiments. Les ajudes al comerç i la restauració endreçats s’enfoquen a locals individuals situats en planta baixa i/o a peu de carrer. Se subvenciona la neteja i/o pintura de les persianes amb protecció antipintades i els beneficiaris, al seu torn, es comprometen a mantenir-les netes durant un any.
Els 400 euros que l’Ajuntament aporta per cada persiana poden cobrir entre el 30% i el 70% del cost del projecte. Les ajudes s’atorgaran per ordre cronològic d’arribada i fins a exhaurir els 500.000 euros previstos. L’atorgament o denegació s’informarà a través del Butlletí Oficial de la Província de Barcelona (BOPB). El termini per presentar sol·licituds començarà el 15 de maig i s’allargarà fins al 12 de juny.
L’altra convocatòria de subvencions per al comerç i restauració que ja ha aprovat el Consistori és la que ajuda a finançar projectes de transformació digital i que, aquest 2024, compta amb un pressupost de mig milió d’euros. L’objectiu d’aquesta convocatòria és donar suport a les iniciatives per millorar el nivell de maduresa digital dels establiments. Les sol·licituds, en aquest cas, es podran de presentar de forma telemàtica, a través de la seu electrònica de l’Ajuntament de Barcelona, fins al 21 de maig.
Aquestes subvencions, que també s’enfoquen a negocis ubicats en planta baixa i/o a peu de carrer, poden cobrir fins al 50% del cost dels projectes que s’hi presentin sense sobrepassar en cap cas els 3.500 euros. Poden optar a aquestes ajudes els establiments comercials individuals de venda al detall, les parades dels mercats municipals i els establiments comercials individuals que prestin algun d’aquests serveis:
- Tallers i serveis de reparacions mecànics
- Serveis fotogràfics i audiovisuals
- Copisteries i arts gràfiques
- Serveis de reparacions
- Agències de viatges detallistes
- Tintoreries i bugaderies
- Perruqueries, salons d’estètica i bellesa
- Servei de menjar preparat i càtering
- Bars i restaurants
- Clíniques veterinàries amb botiga física
Les accions subvencionables són:
- Estratègia de negoci: elaboració de plans de negoci i transformació digital, i elaboració de plans de màrqueting i comunicació digital.
- Comunicació digital:creació de continguts digitals, i gestió i publicació de continguts a Internet (bloc, community manager o newsletters).
- Màrqueting digital: publicitat a cercadors (SEM, Display, etc.); posicionament a cercadors (SEO); publicitat a xarxes socials (Social Ads); butlletins de notícies (newsletters); analítica web i de xarxes socials.
- Canals de venda en línia i omnicanalitat: canal de venda en línia propi (implementació de web de venda en línia (e-commerce), implementació d’aplicació de venda en línia (m-commerce), digitalització, gestió i publicació de catàlegs de productes, integració amb operadors de logística i distribució, passarel·les de pagament i sistemes d’informació de l’establiment, i integració de l’e-commerce amb Google Shopping, Facebook i Instagram); canal de venda en línia a través de plataformes existents (Marketplaces, Apps, i d’altres) mitjançant subscripció a plataformes de venda en línia o gestió i publicació de catàlegs en plataformes de venda en línia.
Paraules claucomerç/ restauració/ subvencions/