Servei de Premsa
16/01/2025
[INCLOU DECLARACIONS] Iniciada la segona fase d’obres per convertir el carrer de Sant Antoni Abat en plataforma única amb prioritat per a vianants
22/08/2024
Temps estimat de lectura: 3 minuts
- Aquesta setmana s’ha iniciat la segona fase de les obres de reurbanització del carrer Sant Antoni Abat, que comprèn des del carrer de la Cendra fins a la plaça del Pedró
- La primera fase, finalitzada al mes de juliol, ja ha renovat el tram entre la Ronda Sant Pau i el carrer de la Cendra
- S’instal·len noves cadires, papereres i aparcaments per a bicis, i s’aprofita per millorar el clavegueram i el semàfor existent a Sant Antoni Abat amb Ronda de Sant Pau
- L’Ajuntament destinarà 1,4 milions d’euros en total per convertir el carrer de Sant Antoni Abat en plataforma única, accessible i prioritària per a vianants, dels quals uns 725.000 són per aquesta segona fase de l’obra
- Declaracions d’Albert Batlle: Vídeo (mp4) | Àudio (wav)
El districte de Ciutat Vella ha iniciat la segona fase de les obres aquesta setmana per convertir el carrer de Sant Antoni Abat en plataforma única, accessible i prioritària per a vianants. Aquesta segona fase abasta el tram que va des del carrer de la Cendra fins a la plaça del Pedró, un cop enllestida al mes de juliol la primera fase de les obres, en el tram des de la Ronda de Sant Pau fins al carrer de la Cendra.
Per al regidor del districte de Ciutat Vella i tinent d’alcaldia de Seguretat i Prevenció, Albert Batlle, aquesta “és una de les obres addicionals a la millora i transformació de la Ronda Sant Antoni i els voltants del mercat que millorarà la mobilitat i les connexions amb el barri del Raval”. En el cas concret del carrer Sant Antoni Abat, Batlle ha celebrat que les obres permetran “garantir la mobilitat de la zona, prioritzant els vianants, i generar un eix urbà que ja és de pas però que ara ha de ser més amable”. Batlle també ha destacat que en l’actuació també es renovaran serveis com el clavegueram, i s’instal·laran cadires i papereres, “per afavorir que sigui un espai d’estada i no només de pas en un barri dens i transitat”.
Amb les obres de reurbanització, al carrer de Sant Antoni Abat quedaran eliminats els desnivells entre les dues voreres i la calçada per configurar una plataforma única de façana a façana, amb prioritat per a vianants i bicicletes. Se’n millora l’accessibilitat, eliminant barreres arquitectòniques, i s’hi conserva tot l’arbrat existent.
A més, s’incorporen elements de mobiliari urbà com cadires, papereres i aparcaments per a bicis, que també evitaran que els vehicles puguin envair l’espai. També s’està aprofitant l’actuació per millorar els serveis com el clavegueram, amb la millora de la connexió dels embornals a la xarxa, i ja s’ha adaptat el semàfor existent a la part de Ronda Sant Pau.
La reurbanització de tot el carrer s’està fent en dues fases. El primer tram, entre la Ronda Sant Pau i el carrer de la Cendra, ja finalitzat, i aquesta segona fase que renovarà la via entre el mateix carrer de la Cendra i la plaça del Padró.
El pressupost d’aquesta segona fase de l’obra és d’uns 725.000 euros, i es preveu que duri uns sis mesos. En total, s’hauran invertit 1,4 milions d’euros per a tota la pacificació i millora de la urbanització del carrer, que és un dels eixos principals de mobilitat del barri del Raval. L’actuació és una de les recollides en els pressupostos participatius del districte de Ciutat Vella.
Declaracions d’Albert Batlle:
Paraules clauCiutat Vella/ Sant Antoni Abat/