Comencen les obres de millora dels Jardins de Sant Pau del Camp, al districte de Ciutat Vella


11/10/2024 | Imprimeix

Temps estimat de lectura: 2 minuts

  • Aquesta setmana s’inicien els treballs per a l’arranjament i millora als Jardins de Sant Pau del Camp, al barri del Raval
  • S’invertiran 1’15 milions d’euros i s’actuarà sobre una superfície de 813 m² per crear una nova zona de jocs infantils, un nou espai amb plataforma a mode d’escenari i una àrea amb circuit d’ondulacions i ressalts
  • Les obres es preveuen finalitzar abans de l’estiu de 2025

Aquesta setmana han començat les obres d’arranjament i millora als Jardins de Sant Pau del Camp, ubicats al barri del Raval, al districte de Ciutat Vella, que crearan nous espais de joc i estada i milloraran els espais d’aquests jardins.

 

 

“És una actuació per seguir millorant aquest pulmó del barri del Raval i poder comptar amb jocs per als infants i espais d’estada, aprofitant els desnivells dels jardins”, ha assenyalat el tinent d’alcaldia i regidor del Districte de Ciutat Vella. Albert Batlle ha destacat que aquestes obres “formen part de l’actuació per recuperar i reforçar els espais públics de Ciutat Vella per a l’ús ciutadà, en aquest cas a la part sud del Raval, on els espais de joc o de passejada són cobejats” i ha posat en valor la connexió amb espais propers com els recentment renovats Jardins de les Tres Xemeneies, a l’altra part de l’avinguda Paral·lel, o amb equipaments com El Molino, acabat de reobrir, o el teatre Arnau, que prepara la seva rehabilitació.

Amb les obres s’actuarà sobre una superfície de 813’19 m² en total, tot creant tres nous espais. Per una banda, es crearà una nova zona de jocs infantils, de 257 m², on es construiran tres àmbits:

  • L’àrea de PAU, amb les lletres de la paraula “pau” en acer i perfils tubulars, on la P serà l’escala per accedir a un tobogan; la lletra A, una retícula de cordes per escalar i la U, un balancí.
  • L’àrea del tobogan, que serà cilíndric i tancat.
  • L’àrea piràmide, amb preses d’escalada i desnivells.

El segon espai serà una zona d’escena, amb la creació d’una plataforma a mode d’escenari a prop de la xemeneia existent als jardins, la xemeneia de la Fàbrica de teixits Nicolau Tous i Soler, amb nivell de protecció C. En aquest espai es modificaran o eliminaran parterres per crear nous recorreguts i espai d’estada més lliure i grades.

 

 

El tercer espai serà una zona de circuit, amb recorreguts longitudinals i un paviment amb una lleugera ondulació per a propiciar el joc amb bicicletes o vehicles amb rodes i que connectarà amb les zones dels jardins reformades amb anterioritat.

El pressupost previst per a aquesta actuació és d’1.149.255’79 euros.

Es preveu que les obres finalitzin abans de l’estiu de 2025.