El programa espais c celebra la desena edició amb noves connexions entre cultura i educació : Servei de Premsa

El programa espais c celebra la desena edició amb noves connexions entre cultura i educació

03/12/2024



Temps estimat de lectura: 4 minuts

El programa espais c arriba a la desena edició reafirmant el seu compromís amb la creació contemporània i les escoles públiques d’educació primària de la ciutat. A espais c els i les artistes desenvolupen una residència de dos anys en una escola. El centre educatiu posa a la disposició dels creadors i creadores -set dies a la setmana, les 24 hores del dia- un espai on es localitza la seva residència. Artistes i escoles desenvolupen activitats al voltant d’aquesta residència amb l’objectiu de normalitzar la presència de la creació contemporània als centres educatius i crear sinergies entre els artistes i els equipaments culturals de la ciutat.

espais c és un programa liderat per l’Institut de Cultura de Barcelona i el Consorci d’Educació de Barcelona, creat conjuntament amb la Universitat Autònoma de Barcelona. Compta amb la coordinació d’Experimentem amb l’ART i amb la participació de cinc institucions i espais artístics en l’equip de mediació: HANGAR, La Capella, el Museu Tàpies, la Fundació Suñol i Chiquita Room. Des de la primera edició, el curs 2015-2016, han participat en aquest programa 15 escoles, 39 artistes i 6 equips de mediació.

En aquesta desena edició hi participen cinc escoles de quatre districtes de la ciutat (Sants-Montjuïc, Eixample, Sarrià-Sant Gervasi i Sant Martí). Es tracta de centres educatius seleccionats per mitjà de la Convocatòria Unificada de Programes i Capacitació (CUPC), que acullen els i les artistes convidats pels equips de mediació. Alguns artistes inicien aquest curs el cicle de dos anys, mentre que d’altres faran el segon any de residència.

Els artistes i escoles que s’estrenen a espais c són Març Rabal a l’Escola Mossèn Jacint Verdaguer (Poble-sec, Sants-Montjuïc), amb la mediació de Chiquita Room; i Michael Lawton a l’Escola dels Encants (Sagrada Família, Eixample), amb la mediació de La Capella. També hi participa per primera vegada l’Escola Els Porxos (Sant Martí de Provençals, Sant Martí), que acollirà la residència de Ricardo Cárdenas amb la mediació d’HANGAR. L’artista inicia el segon cicle a espais c després de la residència d’un any a l’Escola Ramon Llull.

Per altra banda, els artistes i centres que inicien el segon cicle al programa són Gonzalo Elvira i Anita Garcia a l’Escola Dolors Monserdà-Santapau (Sarrià, Sarrià-Sant Gervasi), amb la mediació del Museu Tàpies; i Ida Barbati i Boris Mercado a l’Institut Escola Arts (Hostafrancs, Sants-Montjuïc), amb la mediació de la Fundació Suñol. Aquesta darrera escola participa a espais c des de la seva quarta edició (curs 2018-2019).

 

Una proposta expositiva de Jaume Clotet creada en un espai c, a La Capella

Més enllà del vincle als propis centres educatius, espais c també té presència als centres d’art i equipaments culturals. La Capella acollirà Difàcil, de Jaume Clotet, del 28 de novembre al 19 de gener de 2025 a l’Espai Rampa. L’artista va participar a espais c durant els cursos 2022-2023 i 2023-2024. Fruit de la seva residència a l’Escola Aldana (Sant Antoni, Eixample) i amb l’acompanyament de La Capella en la mediació, ara es podrà veure aquesta peça que aborda l’energia que neix d’una situació de la qual no se sap ben bé què s’espera. Difàcil és un mot entusiasta i empàtic, capaç de transformar la dificultat en facilitat. Una mostra de pintures i una instal·lació central en què l’imaginari de la càmera de fotos adquireix una rellevància especial. L’exposició forma part del programa de mediació de La Capella i s’emmarca en la celebració dels 30 anys del centre.

Més informació sobre el programa al blog d’espais c.

 

Dossier i imatges





Paraules clau

espais c/