3.3.1. Capital i Inversions.

Atracció de fonts de finançament, empreses i inversions cap a una Barcelona Metropolitana.

Gerència sectorial responsable
Economia, Empresa i Ocupació

Objectius funcionals / actuacions

  • Impulsar la Marca Barcelona (Mesura 12 de Barcelona Creixement).
    • Crear un model de gestió de la Marca Barcelona.
  • Promoure la ciutat com a entorn per als negocis i inversions internacionals.
    • Acompanyar la instal·lació dels projectes i negocis estratègics, donar suport i ajudar al creixement de la inversió estrangera ja instal·lada.
    • Accions de promoció exterior: missions, fires, congressos i seminaris.
    • Pla Xina, amb el projecte China at Barcelona Summit (Actuació dins la Mesura 15 de Barcelona Creixement).
    • Donar suport a Fòrums Econòmics en l’àmbit mediterrani per consolidar la Capitalitat econòmica de la Mediterrània (Actuació dins de la Mesura 15 de Barcelona Creixement).
    • Impuls del projecte d’àmbit metropolità de promoció internacional immobiliària “Barcelona Catalonia”.
  • Promoure Barcelona com a hub aeri.
    • Captació de nous vols intercontinentals.
    • Increment de freqüències aèries.
    • Pla Estratègic del CDRA (Comitè de Disseny de Rutes Aèries).
  • Analitzar i difondre els avantatges competitius de Barcelona.
    • Estudi d’inversió estrangera de l’àrea de Barcelona.
    • Estudi del paper de pont de Barcelona en relacions econòmiques entre Àsia i Amèrica Llatina.
  • Retenir i fer créixer la base econòmica estrangera a Barcelona.
    • “Barcelona Updates” amb Cambres de Comerç i Consolats.
    • Seminaris, actes de networking i suport per a professionals, directius o estudiants internacionals.
  • Desplegar la xarxa “Barcelona Growth” per incrementar els fluxos exteriors amb l’economia barcelonina (Mesura 25 de Barcelona Creixement).
    • Desplegament de la Xarxa internacional “Barcelona Growth”.
  • Impulsar la col·laboració internacional.
    • Acords econòmics amb ciutats estratègiques i participació amb xarxes internacionals de ciutats.
  • Creació del “Barcelona Economic Showroom” per tal de presentar el potencial econòmic de Barcelona a delegacions d’empresaris, entitats, etc. (Mesura 9 de Barcelona Creixement).
  • Contribuir a la formació d’un entorn favorable al progrés econòmic i social del nostre país establint polítiques d’internacionalització, així com la implantació d’una xarxa de promoció econòmica internacional de Barcelona arreu del món per tal de poder aprofitar les oportunitats de negoci. Cal facilitar l’aterratge de les empreses barcelonines i catalanes a altres ciutats i regions i estimular la capacitat d’exportació d’aquestes empreses.