3.5.3. Formació professional de qualitat

Apostar per la Formació Professional de qualitat.

Gerència sectorial responsable
Apostar per la Formació Professional de qualitat

Objectius funcionals / actuacions

  • Potenciar el Consell Municipal de la Formació Professional de Barcelona, amb la incorporació de nous agents.
  • Definir les necessitats dels professionals en el mercat de treball i de les especialitats de les quals hi hagi demanda per lluitar contra l’atur.
    • Elaborar el mapa d’oficis i professions amb major ocupabilitat i amb més taxa d’inserció laboral.
    • Impulsar la redacció del mapa dels ensenyaments professionals com un instrument de planificació i d’adequació de l’oferta i la demanda.
    • Impulsar convenis amb empreses per estades formatives del professorat i organitzar el control i seguiment de pràctiques d’alumnat als cicles formatius i accions ocupacionals.
  • Fomentar la relació entre empreses i centres de formació professional per a una inserció laboral de qualitat dels alumnes.
    • Afavorir la realització de pràctiques de qualitat a les empreses incorporant les empreses als centres de formació Professional.
    • Apostar pel règim de l’alternança entre formació i treball.
  • Participar en l’ampliació de l’oferta de qualificacions i de programes de suport a la formació professional.
  • Impulsar el treball en xarxa per facilitar la mobilitat d’estudiants de Formació Professional a les ciutats de la Unió Europea (UE).
  • Difondre i donar prestigi a la importància social i econòmica de la formació professional com un element formatiu i llavor de riquesa econòmica.
  • Millorar les accions d’orientació i informació per impulsar la continuïtat formativa i minorar el percentatge d’abandonament d’alumnes dels primers cursos de grau mitjà dels centres docents de formació professional finançats amb fons públics.
    • Crear una línia hotline per atendre a joves i famílies i orientar-los vers els estudis de Formació Professional (FP).
  • Fomentar la cultura de l’emprenedoria entre els joves estudiants de Formació Professional.