Sònia Recasens afirma que l´Ajuntament aposta per oferir a les empreses un entorn de ciutat altament competitiu amb infraestructures, logística, serveis i qualitat de vida : Servei de Premsa

Sònia Recasens afirma que l´Ajuntament aposta per oferir a les empreses un entorn de ciutat altament competitiu amb infraestructures, logística, serveis i qualitat de vida

24/08/2011

Avui dimecres, 24 d´agost, la segona tinenta d´alcalde d´Economia, Empresa i Ocupació, Sònia Recasens, acompanyada del cinquè tinent d´alcalde, Jaume Ciurana, del regidor de Sant Martí, Eduard Freixedes, i del gerent d´Economia, Empresa i Ocupació, Jordi Joly, ha visitat les oficines de dues multinacionals ubicades al districte 22@ Barcelona, on durant el primer semestre de 2011 s´han instal·lat prop de 30 empreses intensives en coneixement.

La visita ha començat a les oficines d´Atos Origin, empresa líder en serveis de tecnologies de la informació. Posteriorment, els representants municipals s´han reunit amb els responsables de Groupalia, club de vendes privades de primeres marques a través d´Internet que va néixer l´any 2006 amb un equip de cinc persones i que ja compta amb 665 treballadors.

Durant el recorregut, la segona tinenta d´alcalde s´ha interessat per l´evolució d´ambdues empreses, altament competitives, i per la seva aposta en innovació. Un aspecte que Sònia Recasens considera ?indispensable per al creixement econòmic de la ciutat?.

La segona tinenta d´alcalde ha dit que ?l´Ajuntament vol ajudar a les empreses que aposten per invertir en idees innovadores, i ho farà fomentant els lligams entre empresa, universitat i recerca?.

D´altra banda, Recasens afirma que ?l´Ajuntament té com a objectiu oferir a les empreses un entorn altament competitiu, amb infraestructures, logística, serveis i qualitat de vida a tota la ciutat?. Segons la tinenta d´alcalde, ?cal potenciar la dinamització econòmica de tot el territori per atreure les empreses i retenir capital i talent?.

El nou govern de la ciutat de Barcelona té com a prioritat l´ impuls de polítiques que donin suport a les empreses per generar activitat econòmica i ocupació. L´Ajuntament defensa que, per sortir de la crisi, cal ajudar als emprenedors, a les companyies que aposten per la invertir en innovació i contribuir en la internacionalització de les empreses.

El Consistori també vol donar suport a les empreses que busquen mercats exteriors i facilitar la posta en marxa de nous negocis agilitant, per exemple, els tràmits administratius.

? El districte 22@ Barcelona

Durant el primer semestre del 2011 s´han instal·lat al districte de la innovació 26 empreses intensives en coneixement, gairebé les mateixes que al llarg de tot l´any anterior, quan es van ubicar en aquesta àrea 27 empreses. El districte compta amb més de 1.500 empreses intensives en coneixement amb 44.600 treballadors.

D´aquestes 1.500 empreses, tres de cada quatre presents al districte de la innovació desenvolupen la seva activitat en sectors intensius en coneixement i tecnologia. Al conjunt de Catalunya aquest percentatge és del 58%.

1 de cada 2 empreses (54%) forma part o està relacionada amb algun dels cinc clústers del districte 22@Barcelona: TIC, Media, Tecnologies Mèdiques, Energia i Disseny.

El volum de negoci també ha augmentat d´un 5,4% respecte el cens 2008, xifrant-se al voltant dels 6.000 milions d´euros.

? Atos Origin

L´empresa, líder en serveis de tecnologies de la informació (TI), té uns ingressos anuals de 8.700 milions d´euros i amb 78.500 treballadors (5.700 a Iberia dels quals 750 a Barcelona) a 42 països diferents. Cotitza al mercat Eurolist de Paris.

Com a partner tecnològic mundial dels Jocs Olímpics, integra, gestiona i protegeix el sistema tecnològics que retransmet els resultats, esdeveniments i la informació sobre els atletes als espectadors i els mitjans de comunicació de tot el món. Està treballant pels JJOO de Londres de l´any vinent.

Atos proporciona serveis de transaccions d´alta tecnologia, consultoria, integració de sistemes, gestió d´operacions, seguretat de la informació i desenvolupament d´aplicacions de software.

Recentment ha ampliat el contracte amb el COI per cobrir també els Jocs Olímpics d´Hivern a Sochi (Rússia, 2014) i els Jocs Olímpics d´Estiu a Rio de Janeiro (Brasil, 2016). Es tracta del major contracte tecnològic relacionat amb l´esport a nivell mundial.

? Groupalia

És un club de vendes privades de primeres marques a través d´Internet. Va néixer l´any 2006, de la mà de dos barcelonins, amb un equip de cinc persones. Quatre anys després, compta amb 665 treballadors amb una mitjana d´edat de 27 anys i és líder en cadascun dels mercats en què opera: Espanya, Itàlia, Brasil i Mèxic. Té més de 6 milions de socis, des què es va posar en marxa ha venut més d´11 milions d´articles i cada dia organitza 10 noves campanyes. En aquests quatre anys ha completat 5 rondes de finançament per un valor total de 85 milions d´euros. Algun dels inversors tant espanyols com internacionals, són: Caixa Capital Risc, Nauta Capital, Insight Venture o Highland Capital Partners.


Nota en format PDF:
http://w3.bcn.es/fitxers/premsa/visita22.325.pdf



Compartiu aquest contingut