Es posa en funcionament l’Arxiu Central de la Gerència de Seguretat i Prevenció : Servei de Premsa

Es posa en funcionament l’Arxiu Central de la Gerència de Seguretat i Prevenció

26/03/2016



Temps estimat de lectura: 2 minuts

La Gerència de Seguretat i Prevenció ha posat en funcionament el nou Arxiu Central. El nou espai, ubicat al Parc de Bombers de la Vall d’Hebron (c/ Coll i Alentorn, 5), serà el receptor per al tractament, la custòdia i el préstec de documentació generada per la Gerència que fins ara estava repartida pels edificis on s’ubiquen les oficines administratives de l’àrea de Seguretat i Prevenció (Prefectura de la Guàrdia Urbana, Unitats Territorials de la Guàrdia Urbana, magatzems del Servei de Prevenció i Extinció d’Incendis i Salvament, entre d’altres).

L’Arxiu Central donarà resposta a les necessitats específiques de la Gerència reunint totes les condicions per aplegar, conservar i servir els documents als seus usuaris a més de vetllar i ser un garant dels drets dels ciutadans i de la transparència.

 

El nou servei serà l’encarregat de coordinar i controlar el funcionament dels diferents arxius de gestió de les unitats administratives. A més, un cop finalitzada la tramitació dels expedients i documents generats per aquestes unitats, i quan la consulta dels mateixos ja no és freqüent, la documentació es transferirà i quedarà sota la seva custòdia per a la correcta preservació o eliminant-la de forma controlada aplicant la normativa municipal sobre avaluació i tria de la documentació.

L’Arxiu té una superfície de 870,6m2. distribuïts en àrees públiques i àrees reservades. Dins de l’àrea pública hi ha la zona de consulta i de recepció dels usuaris, i a l’àrea reservada s’ubica la zona dels treballadors i treballadores de l’arxiu, l’espai de tractament documental i els dipòsits. Aquests dipòsits, amb una capacitat de 6.000 metres lineals d’arxiu, permeten emmagatzemar els documents en condicions idònies de climatització, ventilació i llum. Aquestes instal·lacions disposen de les condicions tècniques i de seguretat adequades per aquest tipus d’equipament.

Les obres, que van finalitzar el mes de febrer, es van iniciar a principis de l’any 2015, han suposat una inversió d’un milió d’euros.

 

Implantació del Sistema de Gestió Documental

L’Arxiu Central de Seguretat i Prevenció és el resultat de la implantació del Sistema de Gestió Documental de la Gerència de Seguretat i Prevenció que, tenint en compte la normativa d’arxius municipal, permet:
– Homogeneïtzar la gestió de documents.
– Racionalitzar els espais i equipaments actuals de les oficines i dels espais destinats a arxiu.
– Disposar de les bases per anar cap a l’arxiu electrònic.
– Disposar d’un model de gestió documental que garanteixi l’accés àgil i segur a la informació i l’eliminació de la documentació de manera controlada.
– Disposar dels sistemes d’informació que permetin incorporar i gestionar el model.
– Adquirir el coneixement i la pràctica per tenir domini del model de gestió documental.





Paraules clau

arxiu/ seguretat/