140 infants participen durant l’agost en els nous campaments urbans als barris de Baró de Viver, Trinitat Nova i Besòs : Servei de Premsa

140 infants participen durant l’agost en els nous campaments urbans als barris de Baró de Viver, Trinitat Nova i Besòs

08/08/2016



Temps estimat de lectura: 3 minuts

 

L’Ajuntament de Barcelona, a través de l’Institut Municipal d’Educació (IMEB), ha posat en marxa aquest estiu tres campaments urbans durant el mes d’agost, adreçats a nens i nenes de 6 a 12 anys, en tres barris de la ciutat: Baró de Viver, Trinitat Nova i Besòs. La iniciativa, que porta el nom de Projecte Baobab, busca “no només garantir el dret al lleure i activitats de vacances per a infants en barris on aquestes necessitats no estan cobertes, sinó que sigui la llavor per consolidar una oferta de lleure de base comunitària durant tot l’any i enfortir el teixit social del barri”, ha explicat la tinenta d’Alcaldia de Drets Socials, Laia Ortiz, que ha visitat avui un dels campaments.

Emmarcats en l’estratègia del Pla de Barris, els campaments s’han organitzat en escoles públiques dels tres barris escollits i han comptat amb entitats del territori per a la difusió, recerca i formació de joves que hi participen com a monitors i monitores. Així, fins al 50% dels equips responsables dels campaments, que organitzen Escoltes Catalans i el Moviment de Centres d’Esplais Cristians Catalans (MCECC), pertanyen als barris respectius.

Entre l’1 i el 26 d’agost, un total de 138 nens i nenes participen en algun d’aquests campaments urbans: 52 ho fan a l’Escola Baró de Viver (Sant Andreu), 42 a l’Escola Sant Jordi (Nou Barris) i 44 a l’Escola Prim (Sant Martí), on s’organitzen activitats gratuïtes des de les 10 del matí a les 5 de la tarda, amb servei de menjador inclòs. Les famílies han pogut escollir si volien inscriure’s una quinzena o un mes sencer, opció que han triat en la majoria dels casos. A Baró de Viver, atenent la demanda explícita de l’escola, l’oferta s’ha ampliat a la franja de 3 a 6 anys.

Cada campament urbà compta amb un equip de sis professionals per a la seva dinamització: un director/a d’educació en el lleure i cinc monitors/es, i manté una coordinació pedagògica amb l’IMEB a través de les entitats de lleure educatiu.

El Projecte Baobab s’emmarca en l’estratègia recollida al Projecte Educatiu de Ciutat, que entén l’educació comunitària com el marc necessari per assolir una educació més ampla (per tothom), més llarga (al llarg de la vida) i més alta (digna). En aquest sentit, s’hi preveu que tots els districtes comptin amb projectes educatius de barri basats en el treball en xarxa i la participació de tota la comunitat educativa per tal que l’educació sigui un objectiu compartit i sigui una eina clau per a la cohesió social. Es tracta, doncs, d’un procés de reconeixement de la comunitat com a espai d’aprenentatge, un objectiu que també preveu el projecte de Pla d’Actuació Municipal de Barcelona 2016-2019.

El projecte pretén ser també una resposta al progressiu increment dels indicadors de desigualtat social, econòmica i educativa en determinats barris de la ciutat, entre els quals es troben els tres seleccionats per al desplegament inicial d’aquest projecte durant l’estiu.

 

Més informació a:
Dossier de premsa “Creació de projectes educatius de LLECE a barris prioritaris de Barcelona”





Paraules clau

barris/ educació/