Barcelona engega un programa de promoció de la convivència en comunitats veïnals amb habitatges d’ús turístic : Servei de Premsa

Barcelona engega un programa de promoció de la convivència en comunitats veïnals amb habitatges d’ús turístic

14/11/2017

Barcelona comptarà amb un equip de mediació de conflictes per a comunitats veïnals amb habitatges d’ús turístic legals a principis de 2018. L’Ajuntament ha presentat avui la mesura de Govern “Programa de convivència entre veïns i veïnes i habitatges i altres allotjaments d’ús turístic” a la Comissió d’Economia i Hisenda.

El projecte s’iniciarà al gener amb un equip inicial de 4 persones, que acudiran a les finques on s’hagin registrat denúncies i interactuaran amb els veïns i veïnes amb eines de mediació i facilitació. Començaran a treballar prioritàriament als districtes de Ciutat Vella i l’Eixample, prioritzant aquells districtes que registren un volum més elevat de pisos i també de queixes.

L’objectiu d’aquesta mesura és actuar proactivament per promoure la convivència a l’entorn d’un dret fonamental com és l’habitatge, a través de la creació d’aquest servei especialitzat per promoure la gestió alternativa dels conflictes i la cerca d’acords, més enllà de les actuacions administratives que pertoquin.

És una mesura contemplada en el Pla Estratègic de Turisme 2020, per promoure la convivència entre veïns, propietaris i turistes. Alhora, s’ha treballat amb interlocutors del sector, com l’associació d’apartaments turístics APARTUR, perquè comptin amb una metodologia i recursos per facilitar la convivència ciutadana i preveure conflictes per la diversitat d’interessos en comunitats amb mixtura d’usos. També hi col·labora el Col·legi d’Administradors de Finques com a protagonista actiu de les relacions en les escales de veïns.

 

Més control i proactivitat per millorar la qualitat de la destinació

A Barcelona hi ha 9.657 HUT legals que ofereixen 58.911 places d’allotjament, que estan compartint espais a la ciutat amb veïns i veïnes amb finalitats i funcions molt diferents, i que poden ser font de potencials conflictes. Anualment s’hi registren prop de 2.000 incidents anuals als serveis d’atenció a la ciutadania que s’han classificat com a motivats pels habitatges d’ús turístic. Els habitatges d’ús turístic legals complementen l’oferta d’allotjaments turístics de la ciutat i  compleixen una funció en el marc de la destinació turística i des de l’Ajuntament es vol vetllar pel servei que presten als visitants i el retorn dels beneficis a la ciutat.

Amb aquesta actuació el Consistori també vol disposar de referències quantificables de les incidències de les activitats dels residents als HUT i d’altres allotjaments turístics registrades als diferents sistemes de l’Ajuntament, per tal de treballar transversalment amb els operadors implicats i els diferents serveis, i que permetrà comptar amb resultats i avaluar propostes de millora.

A més, la mesura complementa les ja endegades per ordenar i vetllar pel seu compliment: PEUAT, Pla de Xoc contra els allotjaments il·legals i els acords amb les plataformes d’allotjament turístic.



Compartiu aquest contingut