Barcelona premiada com la ciutat amb millor estratègia de promoció i captació d’inversió estrangera d’Europa, per segon any consecutiu : Servei de Premsa

Barcelona premiada com la ciutat amb millor estratègia de promoció i captació d’inversió estrangera d’Europa, per segon any consecutiu

23/12/2018

La revista fDi Magazine, del grup Financial Times, atorga de nou enguany un reconeixement internacional a l’Ajuntament de Barcelona i a la seva direcció de Promoció de Ciutat, com la ciutat que desplega millor estratègia de promoció i captació d’inversió a Europa, per davant d’Amsterdam, Paris, Berlin i Dublin i entre 146 ciutats i regions participants

L’informe Ciutats i regions europees del futur 2018/19 (fDI’s European Cities and Regions of the Future 2018/2019- FDI Strategy) cita textualment que malgrat els titulars de premsa amb disturbis després del referèndum d’independència i la fugida d’empreses, Barcelona és una ciutat que ha sabut readaptar-se i que es troba totalment compromesa en la retenció i atracció de la inversió estrangera.

Es destaquen els actius de Barcelona com la recent estratègia de rellançament de la marca, la política de transparència per transmetre confiança en el clima positiu per fer-hi negocis, la potent industria tecnològica i el teixit d’emprenedoria i start-ups de la ciutat

La revista reconeix com a eixos novedosos i estratègics de la promoció de ciutat que Barcelona que impulsa els negocis que inclouen la diversitat de gènere en les seves polítiques de recursos humans i les condicions especials per a empreses que afavoreixen la contractació de persones joves sense feina i candidats de més de 45 anys

Barcelona ha estat escollida per segon any consecutiu com la ciutat amb la millor estratègia d’Europa en la promoció i captació d’inversió estrangera (best foreign Direct Investment Strategy), en la segona edició dels fDi Strategy Awards, concedits per la revista fDi Magazine del grup FinancialTimes.

L’informe Ciutats i regions europees del futur 2018/19 (fDI’s European Cities and Regions of the Future 2018/2019- FDI Strategy) es basa en l’evolució i dades de l’any 2017. Cita textualment que “malgrat els titulars de premsa amb disturbis després del referèndum d’independència i la fuita d’empreses”, Barcelona compta amb forts actius a favor com la seva “implicació amb el teixit FDI, la recent estratègia de rellançament de la marca, la política de transparència per transmetre confiança en el clima positiu per fer-hi negocis i la potent industria tecnològica i teixit d’emprenedoria i start-ups de la ciutat”. La publicació destaca també el rol de la ciutat com a laboratori urbà d’iniciatives d’emprenedoria, els serveis i facilitats per a inversors R+D i esmenten també com a valor de “ciutat de progrés social”, que la ciutat impulsa els negocis que inclouen la diversitat de gènere en les seves polítiques de recursos humans i les condicions especials per a empreses que afavoreixen la contractació de persones joves sense feina i candidats de més de 45 anys.

El comissionat de Promoció Econòmica, Empresa i Innovació de l’Ajuntament de Barcelona, Lluís Gómez, ha destacat que aquesta distinció “és un reconeixement a la bona feina, persistent i sostinguda en el temps, que des de la direcció de Promoció de Ciutat de l’Ajuntament es ve fent per promocionar l’economia de la ciutat i atreure i retenir empreses, startups i talent. Factors fonamentals que creen prosperitat i ocupació de qualitat a la ciutat.”.

Aquestes valoracions se sumen a l’anàlisi dels recursos econòmics emprats envers els resultats aconseguits, mesurats en nombre de projectes d’inversió estrangera directa feta l’any passat. En aquest sentit, fDi Magazine arribava a la conclusió que Barcelona presenta la millor relació cost-resultat i situava la ciutat com la més eficient del mon en promoció i captació.

 

Reconeixement dels especialistes en posicionament de mercats i fluxos d’inversió

La revista fDi Magazine està especialitzada en el posicionament de mercats i fluxos d’inversió internacionals. El grup Financial Times manté amb aquest nou rànquing el seu compromís per la difusió de les millors pràctiques professionals que potencien els fluxos i intercanvis de negocis internacionals.

 

En aquest sentit, els fDi Strategy Awards són una nova modalitat de rànquing comparatiu molt útil per als territoris que va néixer al 2017 i permet identificar i exposar públicament les millors estratègies de les agències de promoció de ciutats i territoris del món. En concret, la proposta d’indicadors a tenir en compte per a desenvolupar noves polítiques s’engloben en més de 40 categories, algunes tan diverses com la regeneració del territori, el suport a expatriats, el desenvolupament de centres tecnològics i clústers, els incentius adreçats a la creació d’ocupació i les estratègies de marca, entre d’altres.

 

Declaracions comissionat Lluís Gómez

Vídeo 1/2

Vídeo 2/2

Àudio 1/2

Àudio 2/2



Compartiu aquest contingut