Servei de Premsa
19/09/2024
El Plenari aprova el conveni amb l’ATM pel finançament del transport públic per valor de 165,6M € pel 2019
29/03/2019
Temps estimat de lectura: 2 minuts
Aquest conveni regula les relacions bilaterals entre l’Ajuntament de Barcelona i l’ATM en relació al finançament del transport públic regular de viatgers en l’àmbit del sistema tarifari integrat per a l’exercici 2019
El Plenari del Consell Municipal ha aprovat el conveni de finançament del sistema de transport públic per a l’any 2019 entre l’Ajuntament de Barcelona i l’Autoritat del Transport Metropolità amb una despesa prevista de 165.553.745 euros.
La partida que es transfereix a l’ATM aquest 2019 consta de:
- 521.621,41 euros en concepte de transferències corrents del Pla Marc de Finançament 2014-2031.
- 869.281,08 euros en concepte de millores dels sistemes de transport 2015-2017.
- 419.946,53 euros en concepte de projectes directes de l’Ajuntament de Barcelona 2015-2018.
- 742.895,98 euros en concepte de transferència corrent en millores.
El Ple, per tant, ha aprovat aquesta despesa de 165,6M d’euros amb previsió que durant el 2019 es pugui arribar fins als 177 milions d’euros condicionats a les prescripcions del propi conveni. Per tant aquest finançament podrà créixer fins a un 12% durant aquest any 2019, respecte a la despesa que es va fer al 2018 de 157,6M d’euros.
El conveni de finançament del transport públic permet dotar econòmicament les infraestructures necessàries pel conjunt de la ciutat i alhora garantir l’operativa i la inversió en millores del transport regular de passatgers. L’aposta per un model de ciutat més sostenible passa per fer una ciutat més habitable i saludable fomentant els desplaçaments a peu, en transport públic i en bicicleta i alhora, reduir el vehicle privat.
Per arribar a aquests objectius és necessari comptar amb un sistema adient de transport públic que el seu finançament no depengui de les fluctuacions de les inversions de les administracions implicades, per això l’Ajuntament de Barcelona, al costat d’altres ciutats d’arreu de l’estat, van presentar a principis d’any una iniciativa perquè una llei estatal reguli i garanteixi el finançament del transport públic en municipis de més de 50.000 habitants.
Espanya és l’únic país europeu que no té una llei estatal de finançament en aquest àmbit i a més, les prioritats d’inversió no estan orientades al transport públic de proximitat, quan precisament és el que utilitzen diàriament milions de persones.
Paraules claumobilitat/