Barcelona accelera les mesures contra la contaminació atmosfèrica : Servei de Premsa

Barcelona accelera les mesures contra la contaminació atmosfèrica

29/07/2019

La tinenta d’alcaldia Janet Sanz urgeix que s’apliquin les iniciatives de transport públic com la T Mobilitat, el Pla de Rodalies o la finalització de la línia 9

Barcelona reclama l’Estat que defineixi la figura impositiva necessària per poder implementar un possible peatge urbà com a complement de la Zona de Baixes Emissions

L’Ajuntament de Barcelona demana accelerar les accions contra la contaminació atmosfèrica i implementar-les amb més contundència per donar resposta a les necessitats de salut pública.

 

 

La tinenta d’alcaldia d’Ecologia, Urbanisme, Infraestructures i Mobilitat, Janet Sanz, ha assistit a la reunió entre administracions de l’Àmbit-40 que ha tingut lloc aquest matí davant la decisió de la Comissió Europea per la contaminació atmosfèrica d’Espanya.

A la trobada, presidida pel conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, també hi han assistit representants dels 40 municipis afectats, dels consells comarcals del Vallès Oriental i Occidental i del Baix Llobregat, de la Diputació de Barcelona, de l’AMB, de l’ATM, del Servei Català de Trànsit, del Port de Barcelona i de l’aeroport de Barcelona Josep Tarradellas-El Prat, i de la Delegació del Govern de l’Estat a Catalunya.

La tinenta d’alcaldia Janet Sanz ha declarat que l’objectiu de totes les administracions i els agents implicats és reduir els nivells de contaminació que afecten a la salut i per tant, “tot i que les dades són millors que les de fa deu anys, no som autocomplaents perquè les dades continuen sent greus, i afecten no només a la població de Barcelona i a la població de l’Àrea metropolitana”.

En referència a la decisió de la Comissió Europea per la contaminació atmosfèrica d’Espanya, Janet Sanz ha declarat que “els tocs d’atenció de la Unió Europea, en part també pel que ha passat amb Madrid Central, fan que les accions previstes s’hagin d’accelerar com la T Mobilitat, el Pla de Rodalies i acabar la línia 9. Són actuacions que urgeixen”.

Sanz ha remarcat que “tenim un full de ruta clar, que ja vam fer arribar a la Unió Europea fa un parell d’anys, i no farem ni un pas enrere. L’Ajuntament de Barcelona, l’AMB i la Generalitat de Catalunya, acceleraran les accions previstes i les implementaran amb més contundència per donar resposta a les necessitats de salut pública”.

Sanz ha recordat que 1 de gener de 2020 es posa en marxa la Zona de Baixes Emissions i que al setembre l’Ajuntament de Barcelona farà les passes necessàries per aprovar l’ordenança que ho faci possible, així com les licitacions i adjudicacions tècniques per a la seva implementació.

“La zona de Baixes Emissions, equivalent a 20 vegades l’àrea de Madrid Central, serà la primera gran zona de tot l’Estat que no permetrà que els vehicles més contaminants circulin per dins de Barcelona, a més d’altres cinc municipis de l’entorn”, ha afegit.

La tinenta d’alcaldia ha destacat que l’entrada en vigor de la Zona de Baixes Emissions es complementarà amb un seguit de mesures extraordinàries que Barcelona va presentar en la Taula per l’Emergència Climàtica. “Mesures com la zona d’especial protecció al voltant de les escoles pacificant 85 entorns escolars perquè els nens i nenes són la nostra prioritat, l’increment dels àmbits de superilles que estem desenvolupant a la ciutat, l’increment també, dels carrers 30 que passaran del 50% al 75% en quatre anys, o la restricció de carrils de circulació de vehicles als carrers d’Aragó o Mallorca” ha reblat. “Són actuacions que sumen i que posen en evidència que a Barcelona no es pot circular amb vehicles contaminants” ha destacat.

Janet Sanz ha declarat que la lluita contra la contaminació “exigeix mesures a tots nivells, compromisos, finançament i sobretot expressa el compromís clar i contundent per la salut pública i contra la contaminació”.

La tinenta d’alcaldia ha explicat que “Barcelona està desenvolupament la feina prèvia per tenir preparada la proposta de peatge urbà per si hem d’implementar-la. Avui hem fet una crida al govern de l’Estat perquè ens ajudin en la definició de la taxa-impost perquè no tenim la capacitat de creació de noves figures impositives”. Ha remarcat que “hem de tenir l’eina preparada i decidir en el moment oportú i de forma complementària a la Zona de Baixes Emissions, -que permetrà reduir 124.000 vehicles contaminants-, si un cop analitzats els resultats, podem implementar-la”.



Compartiu aquest contingut