El Park Güell, premiat com a millor iniciativa de gestió turística al World Travel Market : Servei de Premsa

El Park Güell, premiat com a millor iniciativa de gestió turística al World Travel Market

06/11/2019

L’Ajuntament de Barcelona guanya el premi World Responsible Tourism Awards a la millor iniciativa de gestió turística pel projecte de regulació de visitants del Park Güell

Els guardons s’atorguen com a reconeixement a les pràctiques i iniciatives en la gestió turística que poden servir com a referència i són replicables a altres ciutats del món en l’àmbit de la indústria turística i de viatges

Barcelona clou així una intervenció destacada a la principal fira de turisme europea per part d’una delegació municipal encapçalada pel regidor de Turisme i Indústries Creatives, Xavier Marcé, que ha estat acompanyat en la recollida del premi pel regidor del Districte de Gràcia, Eloi Badia

L’Ajuntament de Barcelona guanya el premi World Responsible Tourism Awards a la millor iniciativa de gestió turística pel projecte de regulació de visitants del Park Güell. Els guardons s’atorguen en el marc del certamen anual internacional del sector, el World Travel Market, i reconeixen pràctiques i iniciatives en la gestió turística que poden servir com a referència i són replicables a altres ciutats del món en l’àmbit de la indústria turística i de viatges.

 

 

Els regidors de Turisme i Indústries Creatives, Xavier Marcé, i el del Districte de Gràcia, Eloi Badia, han recollit el guardó de mans dels responsables de World Travel Market.

Xavier Marcé ha remarcat “la rellevància que es reconegui internacionalment la gestió de l’Ajuntament de Barcelona en l’àmbit turístic com una experiència de referència per a d’altres ciutats del món”.

Per la seva banda, Eloi Badia ha destacat la necessitat de gestionar l’afluència de visitants “en un parc que té un valor patrimonial molt important però que també és un pulmó verd de la ciutat de més de 9 hectàrees, amb usos veïnals que cal preservar i potenciar”. Ha recordat que la gestió del turisme “ha de ser transversal perquè implica molts serveis com la mobilitat, l’espai públic o el transport públic. Cal que convisquin amb equilibri amb la vida veïnal perquè no acabi transformant els nostres barris i els faci invivibles”.

 

Un reconeixement internacional al Pla Estratègic del Park Güell

La reducció de l’impacte de la massificació al parc i entorns és un dels objectius principals del Pla Estratègic del Park Güell que s’està desplegant des de 2017, malgrat que l’accés a una zona de la part monumental es regula des de l’any 2013. El Pla Estratègic ha permès treballar en tot l’àmbit del parc i els barris de l’entorn per incrementar-ne l’ús social.

El Pla Estratègic recull la implementació d’una sèrie de mesures, amb una inversió de 24,9 milions d’euros, que busquen millorar el retorn social del parc a la ciutat i continuar preservant el patrimoni arquitectònic i natural.

 

Participació destacada de Barcelona al World Travel Market

El World Travel Market és una de les cites de referència del sector. Aplega a Londres responsables de turisme, responsables de la gestió hotelera, operadors de viatges, i en general agents del sector turístic internacional i principalment dels països europeus, i compta amb un programa específic de Turisme Sostenible, amb activitats i jornades paral·leles.

Una delegació de l’Àrea d’Economia, Treball, Competitivitat i Turisme de l’Ajuntament de Barcelona encapçalada pel regidor de Turisme i Indústries Creatives, Xavier Marcé, ha participat durant aquesta setmana al World Travel Market, el congrés principal del sector turístic, que té lloc a Londres, al Regne Unit. La delegació ha participat a diferents sessions al voltant de l’ús de noves tecnologies per a la gestió del turisme responsable, la gestió de llocs massificats, els reptes de les ciutats en turisme, sostenibilitat i resiliència i el paper de la indústria en la “descarbonització” de l’activitat turística i de viatges.

 

 



Compartiu aquest contingut