Esteu aquí

Casaments civils al Districte de Sant Martí

L'ajuntament de Barcelona pot celebrar casaments civils, una potestat pròpia de l'alcalde que pot delegar en els regidors i les regidores i que pot tenir lloc en les diferents seus de Districte (o en els espais que determini).

Si se'n vol sol·licitar un, es pot obtenir més informació sobre els tràmits que cal fer clicant l'enllaç Matrimoni civil a l'Ajuntament de Barcelona. Els tràmits es poden fer per internet, i també presencialment a les Oficines d'Atenció Ciutadana. En el quadre adjunt 'Més informació' s'hi poden obtenir els documents complementaris necessaris.

 

Informació específica a les cerimònies del Districte de Sant Martí

El Districte de Sant Martí celebra les cerimònies a la Sala d’actes del Districte (pl. Valentí Almirall, 1), una sala noble situada en el 1r pis de l'edifici històric que acull els actes de rellevància institucional, com ara les sessions del Consell de Districte i les Audiències Públiques, a més de diversos altres actes de contingut cultural o social.

En cas d'optar per dur a terme la cerimònia al Districte de Sant Martí, cal fer la sol·licitud a través de l'enllaç esmentat. Un cop feta, els responsables del Districte es posaran en contacte amb els contraents a través d'un missatge-e per concretar una cita que permetrà facilitar informació específica sobre l'organització de la cerimònia.

Per al bon desenvolupament de la cerimònia, cal tenir en compte les següents consideracions:

  • Per tal de conèixer les dates disponibles per a cada mes, podeu consultar el calendari adjunt, al quadre 'Més informació'.
  • L'aforament de la sala és de 100 persones, dretes i assegudes.
  • Pel que fa als elements florals, els contraents podran decorar la sala amb els elements que considerin oportuns si així ho desitgen (opció a càrrec dels contraents). Atès que els casaments tenen lloc cada mitja hora, cal fer la instal·lació i la retirada de les flors de manera que la resta de cerimònies d'aquell dia no resultin afectades.
  • La sala està dotada amb equips de megafonia i de reproducció de música de lliure ús per part de la parella contraent (sense cost). El Districte de Sant Martí disposa de diferents peces musicals preestablertes. Normalment se n'utilitzen 2 coincidint amb l'entrada i la signatura de les actes. En cas que els contraents vulguin alguna música concreta, hauran de fer-les arribar en format MP3 en un llapis USB la setmana abans del dia del casament.
  • A la pl. Valentí Almirall, només està permès l'estacionament del cotxe dels nuvis durant la cerimònia. Per a la resta de convidats, recomanem obtenir informació dels aparcaments de la zona si volen venir en cotxe el dia de la cerimònia.