Comencen les obres del carril bici de Rosselló, Freser i pg. Maragall

09/02/2023 - 12:33 h

Un nou carril al Camp de l'Arpa del Clot permetrà enllaçar l'Eixample amb Sant Andreu i Horta-Guinardó en un projecte que amplia un tram de la vorera del carrer de Freser i reordena la cruïlla dels carrers Conca i Còrsega.

Aquest any està previst que es construeixin tres nous carrils bici a Sant Martí. Un d’ells és el que passa pel passeig de Maragall (entre el carrer Conca i la plaça de Maragall), el carrer de Freser (entre Independència i passeig de Maragall) i el carrer de Rosselló (entre Freser i los Castillejos).

L’actuació s’inicia el dilluns 13 de febrer i es preveu que acabi el mes de juliol. Es tracta del primer tram del carril bici del passeig de Maragall que enllaçarà amb els carrils dels carrers de la Indústria, Sant Antoni Maria Claret, Teodor Llorente i Olesa.

Per on passarà el carril bici?

  • Al carrer de Rosselló entre els carrers de Freser i los Castillejos, el carril bici  anirà pel costat muntanya on actualment hi ha el cordo de servies.
  • Al carrer de Freser, entre el carrer Independència i el passeig Maragall, el es farà un carril bici segregat i s’ampliarà la vorera del costat mar, deixant un únic carril per a la circulació de vehicles.
  • Al passeig de Maragall, entre el carrer Conca i la plaça Maragall, es faran dos carrils bici unidireccionals segregats a cada costat de la calçada i adjacents a vorera, per cada sentit de circulació.

Les obres inclouen, inicialment, intervencions i urbanitzacions dels carrers afectats i, posteriorment, la implantació del carril bici.

Afectacions de les obres

Urbanització del carrer de Freser. Les actuacions per ampliar la vorera banda mar implicaran l’ocupació de la vorera i el carril de serveis de manera que s’habilitarà un itinerari de vianants per calçada i quedarà un carril per al pas de vehicles.

Urbanització cruïlla Conca – Còrsega – Freser: En aquesta cruïlla es farà una reordenació que implicarà deixar un carril de carril de circulació, més un cordó de serveis a totes dues bandes (mar – muntanya) i un carril bici a banda muntanya, adjacent a la vorera al carrer de Còrsega.

Al carrer del Freser quedarà un carril de circulació i un carril bici al costat mar i al carrer Conca es farà una plataforma elevada a tota la cruïlla banda muntanya, que donarà prioritat invertia per a vianants. Es crearà també una mitja placeta a la cruïlla entre carrers que inclourà millores en l’enllumenat i clavegueram, més arbres i canvis en el mobiliari urbà. També s’eliminarà la illeta central de la cruïlla, eliminant el gir a l’esquerra des del carrer de Freser i es farà un canvi de sentit del carrer Conca en direcció mar, entre els carrers d’Independència i Còrsega.

Urbanització cruïlla del carrer Rosselló – Freser: per les actuacions en la vorera s’ocuparà tot el carrer de Freser de manera que aquest quedarà tallat a la seva cruïlla amb el carrer de Rosselló. Els vehicles es desviaran per Rosselló –  Independència –  Freser (en sentit Llobregat) – Sortida per ptge. Còrsega, en sentit muntanya, a Còrsega.

El tram final del carrer Freser restarà en atzucac, entre el pàrquing particular i el ptge. Còrsega, i hi haurà un canviar de sentit (a Llobregat) del tram de Freser, entre ptge. Còrsega.