Préstec

El servei de préstec dels fons propis està obert a tothom.

Per poder fer ús del servei de préstec s’ha d’estar donat d’alta prèviament a la base de dades d’usuaris de préstec per disposar d’un número ID d’identificació d’usuari.

Si no disposes d’aquest número ID, el pots sol·licitar emplenant aquest formulari o trucant al +34 934 027 467/68.

Si ja tens el número ID d’usuari, pots agafar el document en préstec directament. Tria primer el llibre al Catàleg col·lectiu de les biblioteques de l’Ajuntament de Barcelona (CBAB) i, un cop localitzat, vés al final del registre bibliogràfic i clica “Fes un préstec”.

Un cop fet aquest pas, el SEDAC rebrà la teva petició i l'atendrà al més aviat possible.

Les biblioteques interessades en el préstec interbibliotecari consulteu la secció Préstec interbibliotecari i obtenció de documents.

Nombre de documents, durada del préstec i reserves

El nombre màxim de documents en préstec és de cinc durant un període de quinze dies, llevat de casos excepcionals. Tens la possibilitat de demanar pròrroga i de reservar la documentació, fent la petició al Servei d'Accés i Atenció a l'Usuari (presencialment, per telèfon o per mitjà de correu electrònic), o bé, des del web del catàleg CBAB anant a la secció "El meu perfil" i fent clic a l’opció "Renova els meus préstecs".

Si has reservat un document ja prestat, el SEDAC t’avisarà, per correu electrònic, quan el retornin, i te’n farà el préstec.

Llevat dels documents en préstec restringit, el préstec d’un mateix document es pot renovar un màxim de tres vegades sempre que no l'hagi demanat o reservat un altre usuari. Un cop superat el nombre de renovacions permeses, els documents s'han de retornar al SEDAC.

Col·leccions en préstec-dipòsit

El personal municipal pot sol·licitar, per necessitats derivades de la tasca laboral a l’Ajuntament de Barcelona, determinats recursos d’informació en préstec-dipòsit durant un període acordat que no ha de ser superior a dos anys. Aquests materials han d’estar sempre disponibles per poder-los prestar a altres usuaris si és necessari.

Recollida del material en préstec i devolució

Pots recollir o retornar el document al taulell del Servei d'Accés i Atenció a l'Usuari (pl. Sant Jaume, 1, planta baixa), de 9.00 a 13.30 hores, de dilluns a divendres.

També, si formes part del personal municipal, pots demanar que te l’enviïn al despatx per correu intern.

Has de retornar el document en préstec dins el termini establert o demanar-ne la renovació. Cal vetllar per la bona conservació del recurs en préstec i per l’acompliment del dret de la propietat intel·lectual. Si no es torna el document o es retornes en mal estat, es queda exclòs del servei de préstec fins que no se substitueixi per un altre.