Préstec

Per poder fer ús del servei de préstec cal estar donat d’alta prèviament per disposar d’un número ID d’identificació d’usuari.

Si no disposes d’aquest número ID, posa’t en contacte amb nosaltres per correu electrònic o bé truca al +34 934 027 467/68.  

Una vegada disposis de l’ID d’usuari pots fer la petició del document des del BCN CercaDoc, clicant primer sobre el títol i després sobre el botó “Reservar”.

Un cop fet aquest pas, atendrem la teva sol·licitud al més aviat possible.

Les biblioteques interessades en el préstec interbibliotecari consulteu la secció Préstec interbibliotecari i obtenció de documents.

Nombre de documents, durada del préstec i reserves

El nombre màxim de documents en préstec és de cinc durant un període de quinze dies, renovables un màxim de tres vegades sempre que no l'hagi demanat o reservat un altre usuari. Un cop superat el nombre de renovacions permeses, els documents s'han de retornar al SEDAC.

L’excepció a aquesta norma és el material d’oposicions, que té un préstec més restringit quant a nombre de documents, durada del préstec i renovacions.

Col·leccions en préstec-dipòsit

El personal municipal pot sol·licitar, per necessitats derivades de la tasca laboral a l’Ajuntament de Barcelona, determinats recursos d’informació en préstec-dipòsit durant un període d’un any. Aquests materials han d’estar sempre disponibles per poder-los prestar a altres usuaris si és necessari.

Recollida del material en préstec i devolució

Has de retornar el document en préstec dins el termini establert o demanar-ne la renovació. Cal vetllar per la bona conservació del recurs en préstec i per l’acompliment del dret de la propietat intel·lectual. Si no es torna el document o es retornés en mal estat, es queda exclòs del servei de préstec fins que no se substitueixi per un altre.

- Per als ciutadans: pots recollir o retornar el document al taulell del Servei d'Accés i Atenció a l'Usuari (pl. Sant Jaume, 1, planta baixa), de 9.00 a 13.30 hores, de dilluns a divendres. La documentació de les biblioteques departamentals SDEA i Biblioteca del Centre de Formació del Laberint, es recull a les seves dependències.

- Per al personal de l’Ajuntament: pots demanar que t’enviïn la documentació al despatx per correu intern i també retornar-lo per aquest sistema.