Maya Deren. Una cadència d’imatges
- Autor/es
- Ainize González García (coordinació), David Martínez Fiol (text), Edwidge Danticat (text), Gboyega Kolawole (text), Mercè Bolló (traducció) i Tim James Morris (traducció)
- Col·lecció
- Arts a la Ciutat
- Subcol·lecció
Museu Etnològic i de Cultures del Món
Llibre editat amb motiu de l’exposició "Maya Deren. Una cadència d’imatges" al Museu Etnològic i de Cultures del Món. Definida com a cineasta, escriptora, poeta, ballarina i etnòloga/antropòloga (va viatjar a Haití entre els anys 1947 i 1955), Deren és, en essència, una de les cineastes d’avantguarda més importants, figura clau del cinema experimental del segle XX.
Una aproximació a l’obra i la figura de Maya Deren en un llibre textual i visual que és gairebé un objecte i que, a més d’oferir una extensa biografia de la fonamental cineasta experimental, conté textos especialitzats que transcendeixen la seva figura i la seva obra, parant una atenció especial a Haití.
La publicació se centra en la seva obra i la seva figura, conté un text inicial comissarial d’Ainize González i tres escrits entorn d’Haití a càrrec de l’historiador David Martínez Fiol, l’escriptora Edwidge Danticat i el catedràtic en folklore i literatura comparada Gboyega Kolawole, i conclou amb una extensa biografia de Maya Deren.
El llibre presenta, a l’interior, un desplegable compost per una selecció de fotogrames dels films de Deren que permeten obrir-lo i col·locar-lo com si fos un objecte, adquirint forma d’estrella. Un joc visual i textual que recull l’essència del projecte, i també la de l’obra de la cineasta.
Aquesta publicació és el primer catàleg d’exposició en català sobre Maya Deren i la seva obra i un dels pocs llibres amb textos en castellà sobre la cineasta.
Dades tècniques
- Idioma de publicació: Català , Castellà i Anglès
- Any: 2025
- Pàgines: 102
- Coberta: Cartró
- Format: 17 x 24 cm
- ISBN Ajuntament: 978-84-9156-624-3
- Distribuïdor Editorial: Xarxa de Llibres