Logo Ajuntament de Barcelona

Selecciona idioma

  • Català
  • Castellano
  • English

Altres webs de l'Ajuntament de Barcelona

L'Ajuntament
Contacte
Tràmits
Treballa a l'Ajuntament
Noticies
Agenda
Mapa
Com s'hi va
Vés al contingut
Barcelona City Council logo
Menu navigation instructions

Instructions for keyboard users

This menu requires arrow keys to be able to use it. The menu has up to three levels:

  • First level: main menu options
  • Second level: sub-options for elements from the first level
  • Third level: sub-options for elements from the second level

Browsing instructions:

  • Browse using the vertical arrow keys on the first level of the menu.
  • Use the right arrow key to display the second level.
  • Browse on the second level using the vertical arrow keys.
  • Use the Escape key to get back to the first level.
  • Use the right arrow key to display the third level.
  • Browse the third level by using the vertical arrow keys.
  • Use the Escape key to get back to the second level.
  • Alternatively, use the Enter key to display any level.

Barcelona Llibres

Ajuntament de Barcelona

Menu navigation instructions

Instructions for screen readers and keyboard users

This menu requires arrow keys to be able to use it. The menu has up to three levels:

  • First level: main menu options
  • Second level: sub-options for elements from the first level
  • Third level: sub-options for elements from the second level

Browsing instructions:

  • Browse using the horizontal arrow keys on the first level of the menu.
  • Display and browse on the second level using the vertical arrow keys.
  • Use the Escape key to get back to the first level.
  • Use the right arrow key to display the third level.
  • Browse the third level by using the vertical arrow keys.
  • Use the Escape key to get back to the second level.
  • Alternatively, use the Enter key to display any level.
  • Qui som?
  • Llibres
  • E-books
  • Col·leccions
  • Premis coedició
  • Inici
  • Qui som?
  • Llibres
  • E-books
  • Col·leccions
  • Premis coedició
  1. Inici
  2. / Premis coedició

Tancat el període de presentació de sol·licituds als Premis Coedició Barcelona Llibres

El període de presentació de sol·licituds de projectes de coedició va quedar tancat el 23 de setembre. La convocatòria es resoldrà a finals d’octubre, quan s’hagi reunit el jurat, i tot seguit es contactarà amb els projectes seleccionats amb l’objectiu de tancar l’acord de coedició durant el mes de novembre i abonar l’import del premi abans que acabi l’any 2025. 

El premi consistirà en la coedició de la proposta de llibre mitjançant la formalització d’un conveni de coedició entre la persona jurídica premiada i l’Ajuntament de Barcelona, en el qual es regularan les condicions de la coedició amb una dotació econòmica per part de l’Ajuntament per finançar la coedició. 

El Jurat del Premi està format pels membres del Consell d’Edicions i Publicacions de l’Ajuntament de Barcelona, es seves decisions són inapel·lables i es reserva la facultat de resoldre qualsevol aspecte no previst en aquestes bases, especialment la facultat -si ho consideren justificat- de declarar desert el premi.

Les resolucions provisional i definitives, així com tots els actes administratius derivats de la tramitació administrativa relativa a les sol· licituds per concórrer a les convocatòries que es portin a terme en el marc d’aquestes bases es podran notificaran electrònicament als sol·licitants, via e-NOTUM.

La convocatòria es resoldrà a finals d’octubre i tot seguit es contactarà amb els projectes seleccionats amb l’objectiu de tancar l’acord de coedició durant el mes de novembre i abonar l’import del premi abans que acabi l’any 2025. 

Un cop finalitzat el projecte, les entitats o editorials premiades hauran de justificar l’aplicació dels fons rebuts de conformitat a l’establert en la normativa legal vigent reguladora de subvencions. 

La finalitat genèrica dels premis és contribuir a ampliar i difondre el coneixement sobre Barcelona mitjançant publicacions divulgatives i promoure una bona explotació, difusió i promoció d’aquestes publicacions. Així mateix, serveixen per establir un marc de col·laboració amb el sector editorial i per donar-li suport.

Preguntes Freqüents

  • No. La participació en aquesta convocatòria està oberta a qualsevol persona jurídica que estableixi l’edició de llibres en el seus objectius fundacionals, compleixi els requisits i la finalitat de la convocatòria i estigui emmarcada en aquestes bases reguladores. 

    Podran participar en aquesta convocatòria: 

    - editorials privades, 

    - editorials universitàries i

    - entitats que tinguin com a finalitat, en els seus estatuts o les seves normes reguladores, l’edició i la distribució de llibres. 

  • No.

  • Poden optar a aquest premi tots els projectes de coedició que tinguin com a referència la ciutat o la ciutadania de Barcelona i que estiguin emmarcats en les dotze col·leccions que el Consell d’Edicions i Publicacions de l’Ajuntament de Barcelona va aprovar el 29 de març de 2023.

  • Sí, sempre que la proposta sigui d’interès per a la ciutat de Barcelona i el jurat consideri adient aprovar-la de forma excepcional. En aquest cas, en el formulari d’inscripció cal marcar la casella “Fora de les col·leccions del catàleg”.

  • No és necessari. Poden presentar-se projectes degudament detallats i argumentats. Es valorarà que hi hagi un capítol de mostra de les propostes que ja estiguin acabades.

  • Sí, es poden presentar un màxim de tres projectes per sol·licitant. Cada projecte es presentarà separadament amb el formulari i la documentació obligatòria corresponents.

  • No, les sol·licituds no presentades a través de la Seu electrònica es desestimaran.

  • Si la sol·licitud no reuneix els requisits que assenyala l’article 66 de la Llei 39/2015 i els exigits per aquesta convocatòria específica, es requerirà a la persona interessada que, en un termini de deu dies, esmeni la falta o acompanyi els documents preceptius, i se li indicarà que, si no ho fa, s’entendrà que ha desistit de la seva sol·licitud.

    Les rectificacions o esmenes requerides s’han de fer a través del Registre electrònic de l’Ajuntament de Barcelona fent constar el número de registre de la instància presentada que es vol esmenar i adreçant-les al mateix destí (102 Direcció de Serveis Editorials).

  • El jurat valorarà els diversos aspectes recollits en les candidatures d’acord amb els criteris de valoració següents:

     

    1. Vinculació de la temàtica presentada a la ciutat o a la ciutadania de Barcelona: es valorarà l’interès de la temàtica per a la ciutat quant a reconeixement de personalitats, celebració d’efemèrides, aniversaris, esdeveniments i moments destacats de la ciutat, o aprofundiment en el coneixement territorial, patrimonial, social i històric de la ciutat.
    2. Valoració de l’originalitat de l’obra presentada: es valorarà la innovació del contingut a partir de nous estudis o anàlisis, la contribució específica i directa al coneixement d’un tema, una personalitat o un fet del qual no hi hagi publicat altre contingut o que estigui sense actualitzar, la revisió de temes des de nous enfocaments o mirades, i l’ampliació de continguts sobre qüestions ciutadanes.
    3. El catàleg i la trajectòria de l’editorial que publicarà l’obra: es valorarà el catàleg i la trajectòria de l’editorial en relació amb el projecte presentat i la col·lecció escollida.

     

    Els criteris a) i b) es valoraran de 0 a 4 punts, i el criteri c), de 0 a 2 punts. Podran rebre el premi les propostes que obtinguin una puntuació mínima de 6 punts.

  • El jurat dels premis està format pels membres del Consell d’Edicions i Publicacions de l’Ajuntament de Barcelona, que es nomena per decret de l’Alcaldia i està compost per una presidència, vocalies que representen els àmbits competencials de l’Ajuntament de Barcelona i una persona que ocupa la secretaria.

    El Decret d’alcaldia ANY2023-35699, de 9 de novembre, actualitza la composició del Consell d’Edicions i Publicacions de l’Ajuntament de Barcelona, que queda integrat per les persones següents:

     

    Presidència:

    Im. Sr. Xavier Marcé Carol, regidor de Cultura i Indústries Creatives

     

    Vocalies:

    Sra. Gemma Arau Ceballos, Gerència de Coordinació Territorial i Proximitat

    Sra. Maria Buhigas San José, arquitecta en cap

    Sr. Ferran Burguillos Martínez, gerent del Consorci de Biblioteques

    Sra. Núria Costa Galobart, directora de Serveis Editorials

    Sra. Mireia Escobar Costa, directora de Disseny Hub Barcelona

    Sra. Sonia Fuertes Ledesma, comissionada d’Acció Social

    Sr. Oriol Martí Sambola, gerent de l’ICUB

    Sr. Lluís Mauri Roldán, director d’Alcaldia

    Sr. Àlex Montes Flotats, Foment de Ciutat

    Sr. Jaume Muñoz Jofre, director de Patrimoni i Memòria, ICUB

    Sr. Joan Ramón Riera Alemany, comissionat d’Habitatge

    Sra. Pilar Roca Viola, directora de Comunicació

    Sr. Miquel Rodríguez Planas, gerent de Promoció Econòmica

    Sr. Edgar Rovira Sebastià, cap de Gabinet de la 1era Tinència d’Alcaldia

    Sra. Montserrat Surroca Comas, comissionada de Convivència

     

    Secretaria:

    Sra. Anna Giralt Brunet, directora executiva de la Direcció de Comunicació

  • No, les decisions del jurat són inapel·lables i els seus membres han de resoldre, segons el seu criteri i de forma motivada, tota circumstància no prevista en aquestes bases, especialment la facultat —si ho consideren justificat— de declarar desert el premi.

  • La dotació màxima de la convocatòria és de 200.000 euros.

  • L’import que l’Ajuntament de Barcelona es compromet a aportar en el marc del conveni de coedició no podrà superar el 50% del pressupost de cada proposta que hagi resultat premiada.

    Aquesta quantia serà el mateix percentatge de finançament per a tots els projectes premiats.  S’estableix una limitació econòmica per atorgar a cada projecte que és d’un màxim de 40.000 euros per cada projecte premiat.

  • Sí, s’atorgarà un màxim de dos premis per sol·licitant.

  • No, s’atorgaran tants premis per categoria com decideixi el jurat, d’acord amb la puntuació obtinguda a partir dels criteris de valoració definits en aquestes bases.

  • Els projectes premiats han d’estar impresos i lliurats en el termini màxim de 24 mesos a comptar des la formalització del conveni de coedició corresponent.

  • Els drets d’autoria quedaran regulats i acreditats mitjançant els contractes corresponents que haurà de subscriure la persona jurídica premiada amb els autors/ores i altres participants de l’edició.

  • El contingut i el format del llibre seran revisats conjuntament per la persona jurídica premiada i per l’Ajuntament de Barcelona, i ambdues parts podran aportar-hi millores que caldrà consensuar, sempre que aquests canvis no suposin una modificació substancial de la candidatura presentada i premiada.

  • L’Ajuntament abonarà als projectes premiats l’aportació econòmica per a la coedició mitjançant una transferència bancària al número de compte que es detalli en la fitxa de dades fiscals corresponent que els premiats hauran de presentar. El pagament de la dita aportació econòmica s’efectuarà amb posterioritat a la formalització del conveni.

  • Haurà de lliurar 300 llibres a l’Ajuntament de Barcelona i justificar una despesa per un import mínim igual al premi atorgat, mitjançant els rebuts corresponents, en un termini màxim de dos mesos.

Salta la galeria principal
  • Coedicions 2022
  • Coedicions 2022

Instància d'inscripció i bases

  • Instància d'inscripció (PDF 274.7 KB)
  • Bases reguladores (PDF 200.14 KB)
  • Bases específiques (PDF 322.11 KB)
  • Seccions principals

    • Qui som?
    • Llibres
    • E-books
    • Col·leccions
    • Premis Coedició
  • Contacte

    • Formulari de contacte

    • 010 (informació ciutadana i tramitació)

  • Apuntat al nostre butlletí de notícies

    Les novetats, directament a la teva bústia de correu!

    Butlletí Barcelona Llibres
  • Segueix-nos a:

Barcelona City Council logo
  • Mapa web
  • Avís legal
  • Accessibilitat