Barcelona Freak show
Història de les barraques de fira i els espectacles ambulants, del segle XVIII al 1939
- Autor/es
- Enric H. March
- Coedició amb
- Viena edicions
- Col·lecció
- Barcelona Ciutat i Barris
Per barraques de fira entenem els espectacles ambulants que, des del segle XVIII fins al primer terç del XX, exhibien habilitats circenses i atraccions excèntriques al marge dels circuits habituals.
Tenien l’origen en l’edat mitjana, als mercats, que atreien equilibristes, funàmbuls, forçuts, malabaristes, faquirs, domadors, il·lusionistes, titelles, als quals se sumaven joglars, bufons, actors, músics, zíngars que feien ballar l’os i endevinadores del futur. En alguns casos aquests espectacles anaven acompanyats d’altres en els quals s’exhibien nans, gegants, homes i dones obesos i altres persones amb peculiaritats físiques: dones barbudes, siamesos o hermafrodites, considerats en aquell temps “fenòmens humans”. Aquests són els protagonistes d’aquesta història, juntament amb els faquirs, les col·leccions d’animals salvatges, monstruosos o d’espècies estranyes, els museus de cera i els museus anatòmics. La història de les barraques i els fenòmens de fira ens parla, alhora, del desenvolupament urbà de la ciutat de Barcelona, des del nucli històric fins més enllà de les antigues muralles i els pobles del Pla.
Què en diuen
"Enric H. March, com el rei Mitridates, completa un pertorbador retrat sobre tot allò que Barcelona preferiria oblidar: zoos humans, lluites entre feres..."
"Se trata de todo un mundo marginal del espectáculo que desde el siglo XVIII hasta 1939 ha desfilado por Barcelona."
"És un treball enciclopèdic que abasta des de la monstruositat i l’aberració fins als orígens del circ com l’entenem avui."
"TV3, Telenotiicies Vespre: 'El Barcelona Freak Show al descobert'"
"El Pais: 'La Barcelona dels ‘monstres’'"
"beteve.cat: La ‘Barcelona Freak ‘del teatre de barraques"
" Barcelona. Freak show, un llibre escrit per l’historiador Enric H. March i coeditat per l’Ajuntament de Barcelona i Viena Edicions, que mostra la història de les barraques de fira i dels espectacles ambulants que hi havia des del segle XVIII fins al 1939. "
Dades tècniques
- Idioma de publicació: Català
- Any: 2021
- Pàgines: 616
- Coberta: Tapa dura
- Format: 16 x 24 cm
- ISBN Ajuntament: 978-84-9156-356-3
- ISBN Coeditor 978-84-18908-06-4
Preu
29.90€Punts de venda
- Sala Ciutat
-
Llibreries habituals