El Premi Comerç de Barcelona distingeix els millors establiments comercials de l’any en la seva 25a edició

La 25 edició del Premi Comerç de Barcelona, que reconeix, en diferents categories, les iniciatives comercials més destacades de l'any, ja té guanyadors i guanyadores. En aquesta ocasió i per celebrar el 25è aniversari, l’acte ha tingut lloc a la Sala Oval del Museu Nacional d’Art de Catalunya (MNAC), i ha comptat amb la presència de l'alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, i la regidora de Comerç, Restauració i Mercats, Raquel Gil, a més dels prop de 400 comerciants i representants de les associacions i eixos comercials de la ciutat i dels mercats municipals.

..
13/12/2024 - 09:15 h - Comerç i mercats Comerç

Aquests guardons van néixer el 1998 amb el nom de Barcelona, la millor botiga del món per premiar l’esforç de les persones que treballen darrere el taulell, les responsables d’omplir els carrers de Barcelona d’un comerç innovador, sostenible i d’una gran qualitat. Avui, el reconeixement s’anomena Premi Comerç de Barcelona, és organitzat per la Direcció de Comerç, Restauració i Alimentació de l’Ajuntament de Barcelona i premia les iniciatives comercials més destacades de l’any.  El guardó també integra el Premi Mercats de Barcelona, que enguany arriba a la seva 13a edició.

Els premiats d’aquesta edició en les diferents categories són:

Premi al millor model de negoci: Unión Suiza (Sarrià- Sant Gervasi).

Amb gairebé 185 anys dhistòria, Unión Suiza és una de les empreses catalanes més emblemàtiques en el sector de la joieria i rellotgeria de luxe. Fundada el 1840 per Jaume Vendrell i Francisca Castellà, ha sabut evolucionar al llarg de sis generacions, combinant tradició i innovació per oferir productes únics. El jurat reconeix laportació notable que ha fet al sector comercial de la ciutat.

Premi al Comerç de Proximitat: IDONI-Bon Cor (Eixample).

Situada al cor del barri de Sant Antoni, IDONI-Bon Cor és una botiga cooperativa que aposta per la sostenibilitat i el consum responsable. Gestionada per les cooperatives Menjar dHort SCCL i Empresa Inserció Solucions Socials Sostenibles SCCL, ofereix productes ecològics, locals i de petits productors. La seva activitat no només promou el comerç de proximitat, sinó que també treballa per la inserció laboral de persones en risc dexclusió social i incentiva les bones pràctiques en sostenibilitat i respecte al medi ambient.

Premi Albert González, a la promoció i coneixement del comerç de la ciutat: Núria Paricio.

Amb més de dues dècades d’experiència al sector, Núria Paricio, referent del comerç i la convivència a Barcelona,  ha demostrat un lideratge excepcional en la dinamització comercial i comunitària de la ciutat. La seva trajectòria inclou la direcció de la Fundació Tot Raval, on va implementar models dintervenció que han esdevingut referents en dinamització de barris i associacions comercials. També ha liderat projectes dintervenció comunitària i ha generat models de convivència intercultural.

Premi al comerç emblemàtic: Sombrereria Obach (Ciutat Vella).

Fundat el 1924 i gestionat per la quarta generació familiar, Sombrerería Obach és un comerç històric situat al barri Gòtic. Especialitzada en barrets, gorres i complements, aquesta botiga ha fidelitzat clients al llarg de dècades gràcies a la qualitat dels seus productes i el tracte proper. També destaca per la seva contribució al manteniment del patrimoni arquitectònic del barri, amb una façana emblemàtica que forma part del Catàleg de Patrimoni Arquitectònic, Historicoartístic i Paisatgístic dels Establiments Emblemàtics de la ciutat.

El jurat també ha concedit una menció especial lHerboristeria del Rei (Ciutat Vella). Amb més de 200 anys dhistòria, és una joia del patrimoni comercial de Barcelona. Aquest establiment, situat al barri Gòtic, combina la tradició herbolària amb la preservació dun valuós llegat historicoartístic

Premi Mercats de Barcelona- Jordi Maymó

  • Millor iniciativa individual: Cardiel Sabaters.  És una parada dels Encants de Sant Antoni amb més de 60 anys dhistòria. Especialitzada en calçat, destaca per oferir productes de qualitat, un servei personalitzat i un espai de venda decorat amb estil i personalitat. La botiga ha sabut adaptar-se a les necessitats dels clients actuals, mantenint sempre el seu esperit de proximitat. Ofereix una àmplia gamma de productes, qualitat del servei al consumidor i una imatge distintiva per les seves característiques de decoració.
  • Millor iniciativa col·lectiva: Associació de Concessionaris del Mercat de Lesseps. Aquesta associació ha esdevingut un exemple de dinamització del comerç de barri. Gràcies a una estratègia de comunicació efectiva i activitats comunitàries com tallers de cuina sostenible o el programa educatiu Escaquejat al mercat, ha reforçat la vinculació amb el veïnat i ha potenciat el comerç de proximitat.