Barcelona reforça l’assessorament laboral amb un nou web i una línia telefònica d’atenció a ciutadania i empreses

COVID-19. L'Ajuntament de Barcelona activa un web amb eines i recursos per donar suport al teixit empresarial de la ciutat, així com una línia d’atenció telefònica gratuïta per resoldre qüestions laborals.

L'Ajuntament de Barcelona ha anunciat noves mesures per fer front a la situació sanitària causada per la Covid-19. Concretament, s'ha creat un nou portal web amb eines i recursos de totes les administracions per donar suport a empreses, pimes, entitats, autònoms i treballadors; s’ha activat el telèfon 900 533 175, una línia d’atenció telefònica gratuïta per orientar la ciutadania i resoldre qüestions sobre la seva situació laboral, alhora que s’han reforçat els Punts de Defensa de Drets Laborals. A més, Barcelona Activa no farà efectiu el cobrament del lloguer de totes les empreses allotjades als seus vivers i incubadores mentre duri l’estat d’alarma.

Com a resposta a la situació excepcional que vivim pels efectes de la Covid-19, lAjuntament de Barcelona ha seguit prenent mesures per fer-hi front. En primer lloc, a través de Barcelona Activa, s’ha posat en marxa un servei web dinformació que recull tots els recursos econòmics i de suport adreçats especialment a microempreses, pimes, autònoms i treballadors, que són els que més estan patint caigudes de facturació durant lestat dalarma, i també dona servei a qualsevol empresa, cooperativa, entitat o associació que ho sol·liciti.

El portal web dinformació inclou un paquet de serveis, accions i ajuts dissenyats específicament per fer front a aquesta situació temporal dincertesa, falta de liquiditat i aturada general dactivitat. Barcelona Activa, que porta tres dècades acompanyant persones, empreses i emprenedors, amplia i reforça els seus professionals i recursos per donar el suport que el teixit econòmic i les persones treballadores de la ciutat necessiten en moments de tanta complexitat.

Atès que a les llars moltes persones shan quedat sense feina temporalment, i que els autònoms, les microempreses i pimes configuren un col·lectiu molt exposat als efectes immediats del coronavirus, el nou servei aporta un gran nombre de recursos tant municipals com de la Generalitat i del Govern espanyol per atendre aquesta situació demergència.

Nou servei telefònic gratuït

A més del nou portal dinformació, Barcelona Activa ha activat una atenció telefònica personalitzada que es dirigeix a tota la ciutadania per derivar, des dun sol punt, cap als serveis i recursos especialitzats que millor sadaptin a cada consulta.

La línia gratuïta és 900 533 175, i funciona des davui de 9 a 18 h, de dilluns a divendres.

Es reforcen els Punts de Defensa de Drets Laborals

L’Ajuntament de Barcelona també ha incrementat i reforçat el servei de Punts de Defensa de Drets Laborals per resoldre les peticions de la ciutadania sobre la seva situació laboral. Fins ara, aquest servei dassessorament laboral per part dadvocats especialitzats i amb la col·laboració de sindicats era presencial en tres districtes de la ciutat: Ciutat Vella, Sant Martí i Sants-Montjuïc, i ara sha obert a tota la ciutadania a través del telèfon 93 234 6121/22 i de la bústia de correu dretslaboralscv@barcelonactiva.cat.

Des de linici de lestat dalarma, shan atès 115 peticions, cinc vegades més que una setmana ordinària en els tres districtes. La majoria de les preguntes sinteressen pels ERTO, el teletreball o la prevenció i salut en lentorn laboral.