"Dissenyem comerç": escoles de disseny i eixos comercials, juntes per dinamitzar el comerç de proximitat

Per potenciar el comerç de proximitat i reactivar-lo amb propostes transversals i innovadores, l’Ajuntament de Barcelona ha impulsat el projecte “Dissenyem comerç”, unint escoles de disseny i eixos comercials per dinamitzar el comerç de proximitat. En aquest programa, estudiants de disseny, moda, arts visuals, arquitectura o audiovisual de les diferents escoles de disseny i indústries creatives de la ciutat treballaran conjuntament amb el teixit comercial de la ciutat per elaborar propostes de dinamització i potenciació del comerç de barri.

..
05/10/2020 - 15:39 h - Comerç i mercats Marc Amat Vilà

“Dissenyem comerç”, impulsat per la regidoria de Turisme i Indústries Creatives juntament amb la regidoria de Comerç, Mercats, Hisenda i Règim interior, Barcelona Activa i el Disseny Hub Barcelona, recollirà propostes per impulsar el comerç de proximitat amb les aportacions de joves talents de les indústries creatives. L’objectiu és arribar a eixos comercials dels deu districtes de la ciutat, en els propers mesos, i implicar al màxim d’escoles de disseny i agents de les indústries creatives en aquest projecte transformador i innovador per al comerç de proximitat de la ciutat.

Primeres accions amb Elisava i l’eix comercial Sants-LesCorts

El primer equip de treball, que servirà de grup focus, està format per l’eix comercial Sants-Les Corts i Elisava,  l’Escola  Universitària de Disseny i Enginyeria de Barcelona. Els i les estudiants han començat aquesta setmana a realitzar les primeres visites i entrevistes a comerços de proximitat d’aquest eix comercial i consumidors per conèixer la situació actual i idear estratègies que reactivin i potenciïn el comerç d’aquests barris, que aplega en aquest eix comercial de Sants-Les Corts els i les comerciants dels carrers Galileu, Vallespir i Joan Güell i els carrers de l’entorn.

Es tracta de què els i les estudiants elaborin propostes per a impulsar el comerç de proximitat a la ciutat de Barcelona a partir d’una mirada transversal i transformadora que inclogui temes de comunicació, serveis, esdeveniments, senyalització, amb especial èmfasi en la reactivació del comerç post Covid-19.

El projecte també busca motivar estudiants de disseny i comerços de la ciutat de Barcelona per a la visibilització tant dels valors del comerç de proximitat com del disseny, en ambdues direccions; incloent en el procés de disseny als diferents agents: estudiants, comerciants i veïnat a través d’accions i tallers creatius que es puguin desenvolupar en espais públics i/o municipals del territori, alhora que donar visibilitat al projecte i compartir el procés amb la ciutadania.

Un projecte per reactivar el comerç

Aquesta acció és una de les mesures que es treballen des de l’àrea d’Economia, treball, Competitivitat i Hisenda de l’Ajuntament de Barcelona, articulada des del CECORE municipal (Centre de Coordinació de la Resposta Econòmica), i emmarcada en l’objectiu de potenciar les indústries creatives, recollit en la Mesura de Govern sobre l’impuls de les indústries creatives a Barcelona de finals de 2019.

L’Ajuntament ha editat la guia de serveis “Barcelona mai s’atura. Guia pràctica de serveis”, amb les principals 55 mesures en marxa a escala municipal. El document és un directori digital i en paper que recull 55 mesures engegades pel Consistori sobre ajuts i iniciatives en marxa per donar suport al teixit empresarial, emprenedor i econòmic de Barcelona davant la situació provocada pel Covid-19. Se’n distribuiran més de 24.000 exemplars impresos a mercats i comerços de tots els districtes de la ciutat, i es pot consultar i descarregar online a la web de Barcelona mai s’atura.