Premiats de la 10a edició
Premi a la millor iniciativa empresarial comercial de l’any
Establiment guanyador: La Xarcuteria Margarit
El jurat li concedeix el premi: “Perquè en el procés de reforma del mercat de Sarrià, La Xarcuteria Margarit, suposarà, de segur un abans i un després en la concepció de les parades renovades. Més de 80 m² al servei dels ciutadans, on conviuen atenció al client, venda en autoservei i degustació. I tot això en un marc d’exposició de producte innovador i en un horari que apropa el servei als nous hàbits dels consumidors. Un repte, un risc, una oportunitat reeixida de reinventar-se”.
Establiment guanyador: Casa Viva
El jurat li concedeix el premi: “Pel risc i el fet de replantejar el negoci de dalt a baix. Els empresaris que durant anys han mantingut oberta la seva botiga Gerplex al passeig de Gràcia, havien d’afrontar els riscos d’un desnonament com a conseqüència de la LAU. Del risc van fer-ne també una oportunitat: una inversió en perspectiva de llarg termini ha permès un espai renovat tant en el seu marxandatge com en l’obertura del local a la ciutat i els seus patis interiors.
Premi a la millor iniciativa agrupada per a la dinamització comercial de la ciutat
Establiment guanyador: Federació de comerç del Casc Antic “Eix comercial Bcn de Palau a Palau”
El jurat li concedeix el premi: “Perquè exemplifica clarament el criteri esmentat de compromís ferm amb la ciutat. Les seves iniciatives han permès la integració exitosa del comerç en la transformació urbanística d’una de les àrees més degradades de la ciutat com ha estat la que s'entén entre pla de Palau i el Palau de la Música. Ha integrat esforços d’iniciatives individuals en una àrea d’enorme complexitat: Sant Pere amb els sectors majoristes, Santa Caterina amb nous fenòmens socials, la Ribera que acull les tendències més emergents. La dinamització comercial com a dinamització de la ciutat cap a la cohesió social, ha tingut la seva expressió en les Jornades sobre Immigració i Comerç en les quals aquesta Federació ha jugat un paper cabdal”.
Premi a la tsca de contribució a la promoció i coneixement del comerç de la ciutat
Establiment guanyador: Emili Sarrión i Avinent
El jurat li concedeix el premi: “Perquè, si haguéssim d’assenyalar aquells emprenedors del comerç que han mostrat la seva absoluta disposició i complicitat en la represa de la ciutat, segur que entre ells ocuparia un lloc prominent l’Emili Sarrión: Portal de l’Àngel, Barnacentre, Procivesa, la Fundació Barcelona Comerç, són fites d’aquesta trajectòria. El jurat ha apreciat en Emili Sarrión la seva complicitat amb la ciutat, la seva generositat amb relació als eixos comercials dels diferents barris de la ciutat des de la seva posició privilegiada al centre, i molt especialment la seva capacitat per animar la regeneració associativa i la renovació constant dels seus dirigents. Com es diu sovint, tots som necessaris, però ningú és imprescindible.”
Premi a l'establiment comercial
Establiment guanyador: Espai Bici
El jurat li concedeix el premi: “Perquè és més que una simple botiga de bicicletes. A partir d’un acuradíssim coneixement del producte, que els porta fins i tot a ser-ne constructors. L’espai s’obre al manteniment, a la neteja en règim d’autoservei, i a la divulgació d’aquest vehicle renovat.”
Diploma a Mantequeria Ravell
El jurat li concedeix el diploma: “Perquè amb en Josep Ravell al capdavant que en la seva llarga trajectòria, ha sabut actualitzar producte, presentació, i servei dintre d’una coherència en la recerca constant de la qualitat”.
Diploma al xocolater Enric Rovira
El jurat li concedeix el diploma: “Perquè ha convertit la seva botiga minimalista del barri de les Corts en un aparador dels productes que, pel seu disseny, innovació i perquè no dir-ho, gust, trobem en establiments arreu del món, com ambaixadors de la ciutat.”
Premi especial
Establiment guanyador: Mango
El jurat li concedeix el premi: “En un moment on el comerç i la distribució cada vegada més s’entrellacen amb el disseny, la producció i la gestió, Mango representa una de les poques excepcions de projecció internacional de Catalunya d’una empresa comercial compromesa amb la continuïtat del mateix negoci. Quan hem hagut d’assistir a la venda, en uns casos, i a la desaparició en altres, d’ensenyes emblemàtiques del comerç català, la presència de Mango, de Barcelona, a les més importants capitals mundials, en els millors emplaçaments comercials, suposa un esperó per a tot el sector. El jurat, al mateix temps que valorar aquest paper, voldria encoratjar a Mango a unir Barcelona a la seva marca, tot destacant l’origen barceloní del disseny, de l’empenta, de l’empresa.”