×

Error message

Warning: file_exists(): open_basedir restriction in effect. File(/culturaieducacio/sites/all/modules/bcn_guide/img/mark.png) is not within the allowed path(s): (/var/www/apps/app0765/www/:/var/www/apps/app0765/src/:/var/www/apps/app0765/session/:/var/www/apps/app0765/tmp/:/var/www/apps/app0765/data/:/var/www/apps/app0765/env/) in bcn_guide_get_custom_marker() (line 914 of /var/www/apps/app0765/www/culturaieducacio/sites/all/modules/bcn_guide/bcn_guide.utils.inc).

Back

Translator of google :

Un sol poble. Els altres catalans i la Catalunya que no s’acaba. Aquest 2025 es commemora el centenari del naixement de l’escriptor Francesc Candel (1925-2007). La importància de Candel al barri de la Marina rau en el fet que va ser el primer a donar a conèixer la vida quotidiana de la classe treballadora dels barris marginals de les grans ciutats, com les de Barcelona amb l’arribada de l’onada migratòria els anys seixanta. I també perquè, més tard, va assumir el paper de portaveu dels primers immigrants no espanyols arribats a Catalunya, en favor de la cohesió social. Organitzades per la UPEC, Universitat Progressista d’Estiu a Catalunya en col·laboració amb la biblioteca Francesc Candel.

Aquesta jornada vol ser un homenatge a una figura clau en la reflexió sobre la identitat catalana i la diversitat cultural, especialment important en el context actual de creixement dels discursos xenòfobs i racistes, i una oportunitat per reflexionar a partir del seu llegat en la Catalunya de 2025. Reivindiquem la vigència del seu pensament i la seva contribució a la construcció d’una Catalunya més inclusiva i plural.

Schedule

loading