Adreçada a periodistes, comunicadors, freelance i responsables de comunicació d'entitats i clubs esportius, aquesta guia destaca la importància de fer servir un llenguatge inclusiu i no sexista tant en les comunicacions orals com escrites.
Entre les recomanacions clau, es subratlla l’ús de verbs d'acció en les notícies d’esport femení, com "guanyar" o "dominar", en lloc de termes com "participar", que limiten la percepció de l’esport femení. A més, la guia fa una crida a augmentar la visibilitat de l’esport femení en els mitjans, dedicant-li més espai i temps a disciplines esportives dominades històricament per homes.
També s’encoratja a evitar estereotips físics i psicològics en la cobertura mediàtica de les esportistes, així com a evitar preguntes innecessàries relacionades amb la maternitat o l’aparença física en entrevistes o rodes de premsa. La guia proposa realitzar auditories de gènere en els continguts publicats per tal de garantir una cobertura equilibrada entre l’esport masculí i femení.
Amb iniciatives com aquesta, es busca normalitzar la pràctica esportiva tant d'homes com de dones, fomentant una comunicació més equitativa i diversa en tots els àmbits de l’esport.
Descarregat la guia aquí