(Adreçat a docents de segon cicle d’educació infantil i cicle inicial d'educació primària)
L’objectiu d’aquest programa és facilitar als centres educatius un seguit de recursos i orientacions per a promoure experiències positives d’aprenentatge i acostament a la ciència. El tema central és l’observació dels canvis en l’entorn proper. Quin entorn concret observar? Quines característiques són observables? Quins materials ens poden ajudar en aquesta observació? Quins processos d’aprenentatge ens interessen que passin? Quin hauria de ser el nostre paper com adults?
Sobre aquest tema es duran a terme les sessions següents:
Sessió presentació 08/10/20
Sessió de presentació del curs i resoldre dubtes. Vídeo
Sessió 1 22/10/2020
Com orientem l’observació dels paisatges i entorns més propers?
Sessió 2 19/11/2020
Com identifiquem els canvis i les continuïtats que hi ha en el nostre entorn?
Sessió 3 03/12/2020
Assessorament en petits grups.
Sessió 4 28/01/2021
Com fer sentir a l’infant que forma part de l’entorn.
Sessió 5 18/03/2021
Intercanvi d’experiències i seguiment de les propostes que es desenvolupen.
Sessió 6 29/04/2021
Compartim el resultat dels processos seguits a l’escola.
Formadores: Carme Alemany, mestra i col·laboradora del Grau en Educació Infantil, Fundació Universitària del Bages (FUB); Elena Boadas, professora de Didàctica de les Ciències, de la Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i de l’Esport, Blanquerna (Universitat Ramon Llull) i directora d’AULACRAM; i Jordi Aloy, d’EduCaixa-Obra Social “la Caixa”.
Horari
De 17.45 a 19.45 h.
Llocs
Les sessions es duran a terme en línia.
Es clourà el curs amb les Fires d’experiències al Maig de 2021 a CosmoCaixa (Isaac Newton, 26), si la crisi sanitària ho permet. Les Fires són trobades d’intercanvi en les que hi haurà un espai d’exploració lliure de les propostes de ciència elaborades per les i els mestres del curs.