The Postal Museum de Londres posarà de nou en funcionament un dels trens subterranis que transportava el correu pel subsòl londinenc. Una xarxa viària que movia fins a quatre milions de cartes al dia.
A inicis del segle XX no resultava fàcil circular amb fluïdesa pels carrers de Londres, l’enrenou de persones i vehicles dificultava l’eficiència de la distribució del correu postal. Davant d’aquesta situació, els responsables de la Royal Mail, el servei postal del Regne Unit, van idear l’any 1911 la creació d’un teixit viari subterrani per connectar les principals oficines postals de la ciutat. Malgrat la ràpida aprovació del projecte, l’adveniment de la Primera Guerra Mundial suspendria temporalment la seva construcció. Finalment, el 1927, el servei de transport ja funcionava a ple rendiment. El Post Office Railway, més conegut com a Mail Rail, s’articulava a través d’un sistema de trens elèctrics -sense conductor- que va arribar a tenir fins a nou estacions, amb una freqüència de pas de 40 trens per hora. Per exemple, un ferrocarril que viatgés entre l’oficina de correus de Paddington i la de Whitechapel trigava aproximadament deu minuts. El servei estigué en funcionament fins al 2003, quan definitivament fou clausurat.
La història del Mail Rail va ser oblidada fins que The Londonist va dedicar-li un reportatge de vídeo l’any 2016. A més d’informar sobre la important tasca escomesa durant els 75 anys de servei, també anunciava la recuperació, condicionament per part del recentment reobert The Postal Museum -que per cert, actualment ocupa una antiga oficina de correus, la de Mount Pleasant-.
Doncs bé, The Postal Museum ha anunciat que el 4 de setembre d’enguany s’iniciaran les visites al tram viari de ferrocarrils. Durant els deu minuts de trajecte, els usuaris faran el mateix recorregut que les saques de correus que sortien del dipòsit de Mount Pleasant. Amb les obres, s’ha condicionat el transport per als passatgers i també, s’han instal·lat uns monitors que expliquen la història del Mail Rail.