infoJOVE Barcelona

'In-forma't' per triar el teu futur acadèmic

dc., 01/19/2022 - 17:52

Redacció

Educació. Aquest cicle ofereix una cinquantena d’activitats gratuïtes en format presencial i virtual. El matí de divendres 11 de febrer, jornada de cicles formatius a les Cotxeres de Sants.

La catorzena edició de la campanya In-forma’t, que comença el 25 de gener i durarà fins al 24 de març, mostra als nois i noies les opcions formatives que hi ha i us apropa als vostres objectius acadèmics, a través d'una cinquantena d’activitats gratuïtes en format presencial i virtual. El matí de divendres 11 de febrer té lloc la jornada sobre cicles formatius a les Cotxeres de Sants.

Les activitats, que són tant presencials, per a les quals cal inscriure’s al web del programa, com virtuals, s’agrupen en quatre blocs:

  • Què soc i què m’agrada? Consisteix en tallers i dinàmiques d’autoconeixement i descoberta del propi perfil academicoprofessional i activitats per a grups classe, i respon als interessos, motivacions i aptituds dels aspirants.
  • Quins camins puc escollir? Amb xerrades sobre els diferents itineraris, les vies d’accés i els requisits per arribar als objectius acadèmics. També hi ha activitats per a famílies amb fills o filles que necessiten acompanyament després de la secundària, així com d’altres per a grups classe i professionals dels serveis socials.
  • Quina oferta hi ha? Xerrades a càrrec de personal docent per donar a conèixer els diferents estudis de formació reglada i no reglada que es poden triar. Tracten totes les opcions i vies d’accés al batxillerat; les diferents famílies professionals dels cicles formatius; els plans d’estudi i les sortides dels diferents graus universitaris, i les opcions per a joves amb necessitats específiques de suport educatiu.
  • És com m’ho imagino? Aquest bloc inclou trobades amb estudiants i professionals en què els joves podran parlar amb estudiants que cursen els estudis que els interessen, així com visites a empreses i entitats per resoldre dubtes.

La campanya l’han elaborada el Departament de Joventut a través del Centre d’Assessorament Acadèmic per a Joves, els punts infoJOVE de Barcelona i els punts JIP (“Jove, informa’t i participa”).

Jornada de cicles formatius a Cotxeres

Per conèixer amb detall els estudis de la família professional que vulguis cursar (vies d’accés, continguts, sortides professionals…), divendres 11 de febrer a les Cotxeres de Sants es realitzaran les següents xerrades sobre cicles formatius, a càrrec de personal docent i alumnat de diversos centres educatius de Barcelona:
• Informàtica i comunicacions, a les 10 h.
• Serveis socioculturals i a la comunitat, a les 10 h.
• Ensenyaments esportius, a les 10 h.
• Electricitat i electrònica, a les 11.30 h.
• Sanitat, a les 11.30 h.
• Tècniques d’actuació teatral, a les 11.30 h.
• Comerç i màrqueting, a les 13 h.
• Química, a les 13 h.
• Ensenyaments d’arts plàstiques i disseny, a les 13 h.

S’acaba l’ESO: i ara què fem?

El teu fill o filla adolescent ha de prendre decisions sobre el seu camí acadèmic? No saps com acompanyar-lo en aquest moment? Aquestes trobades estan pensades per a tu i per als teus fills/es. Aquesta mateixa activitat per famílies es realitzarà 12 dies diferents en diversos punts de Barcelona. Els més propers a Sants-Montjuïc són el PIJ Paral·lel (23 de febrer a les 17.30 h) i el Centre Obert Les Corts – Sants (2 de març a les 17.30 h).

Guia de trajectòries acadèmiques

Una altra manera de conèixer i aprofundir els diferents itineraris possibles dels ensenyaments postobligatoris és la Guia d’estudis postobligatoris, que s’ha elaborat amb la col·laboració del Consorci d’Educació de Barcelona.

Aquest document es lliura com a material de suport durant els tallers d’itineraris acadèmics que es fan als serveis Infojove en el marc de la campanya In-forma’t, i inclou consells d’orientació per als joves per promoure l’autoconeixement, identificar totes les pressions que els condicionen a l’hora de triar el seu camí, combatre prejudicis, conèixer l’oferta formativa, explorar el món laboral, treballar les diferents competències i afrontar la por a equivocar-se.