Shoot for the Contents
Trinh T. Minh-ha
25.11.2025
Dimarts 25 de novembre, 21:30 h
Preu: 5 €. Preu de l'abonament: 16 €
Lloc: Zumzeig. Carrer Béjar, 53. Barcelona
Una pel·lícula centrada en les qüestions de poder i canvi de la cultura i la política a la Xina. Sessió que forma part de la retrospectiva dedicada a l'estudiosa feminista i descolonialista que acompanya a l'exposició Vist però no vist.
A través de la reflexió sobre la famosa dita de Mao, «Que cent flors floreixin i cent escoles de pensament competeixin», aquesta pel·lícula —el títol de la qual al·ludeix en part a un joc d'endevinalles xinès— fa una incursió única en el laberint de noms al·legòrics i narratives a la Xina. Alhora, reflexiona sobre qüestions de poder i canvi, política i cultura —reflectides en els successos de la Plaça de Tiananmen— i ofereix una indagació en el procés creatiu cinematogràfic, combinant intricadament cançons populars xineses i música clàssica, dites de Mao i Confuci, veus femenines i les paraules d'artistes, filòsofs i altres treballadors de la cultura.
Igual que l'òpera tradicional xinesa, la pel·lícula de Trinh es desembolica a través d'«omissions audaces i representacions minucioses» per a representar «allò real en allò il·lusori i allò il·lusori en allò real». Explorant el color, el ritme i la canviant relació entre l'oïda i l'ull, aquest documental meditatiu reflecteix en la pantalla els canvis en la cultura i la política de la Xina contemporània.
Durada: 102'
Any: 1992
Versió: VOSC
