Continuen les obres de millora als carrers d’Albert Llanas i de Miquel dels Sants Oliver, a Can Baró

Les actuacions es van iniciar el novembre de 2024, i es preveu que acabin el març de 2026. L'1 de novembre comença una nova fase, amb afectacions a la mobilitat. Amb un pressupost de 2,52 milions d'euros, són finançades, en part, pel Pla de Barris de Can Baró i, en part, amb ingressos provinents del retorn social del Park Güell.

Obres de millora als els carrers d’Albert Llanas i Miquel dels Sants Oliver

Renders de les actuacions previstes als carrers d’Albert Llanas i de Miquel dels Sants Oliver

30/10/2025 - 14:10 h - Urbanisme i infraestructures

L’objectiu és millorar l’accessibilitat i la mobilitat a peu dels dos carrers, que tenien les voreres molt estretes, obstacles i desnivells. L’àmbit d’actuació del projecte suma una superfície de més de 5.900 m² entre tots dos vials, que són contigus i uneixen la carretera del Carmel amb la plaça de Sanllehy, al barri de Can Baró.

L’obra manté l’actual configuració dels carrers, és a dir, amb les voreres en diferent nivell que la calçada, en gairebé tot el tram afectat per les obres amb dues petites excepcions: el tram del carrer de Miquel dels Sants Oliver entre els d’Ana Maria Matute i d’Albert Llanas i l’espai que connecta amb el carrer Josep Yxart es faran en plataforma única per incrementar la seguretat a la sortida de l’escola bressol que hi ha a la cantonada. Els trams de plataforma única quedaran senyalitzats amb velocitat màxima 10km/h.

A la resta dels dos carrers, les voreres s’ampliaran per complir amb l’estàndard d’1,80 metres mínims d’amplada, i es renovaran amb panots, per donar continuïtat al paviment existent. A més a més, per afavorir el pas i regular la velocitat dels vehicles al llarg del carrer d’Albert Llanas, s’hi instal·laran diversos passos de vianants elevats.

Addicionalment, s’hi modificarà la configuració de l’estacionament.  Ara existeixen un total de 57 places d’àrea verda per a cotxes, i 49 places de moto, i amb l’actuació en quedaran 22 per a vehicles (17 + 5 que quedaran disponibles només fora de l’horari de càrrega i descàrrega) i 68 places per a motos.

La intervenció inclou el soterrament dels serveis, per eliminar els pals i el cablejat aeri, la qual cosa contribuirà a la millora substancial del paisatge urbà i de l’espai públic. També es rehabilitarà i substituirà la xarxa de clavegueram existent, es renovarà la xarxa d’enllumenat públic, s’actuarà en les baranes i els punts de protecció, es conservarà l’arbrat actual, i s’arranjaran les petites zones verdes de la zona.

Afectacions al trànsit

L’1 de novembre comença una nova fase de les actuacions:

  • De l’1 de novembre al 15 de gener de 2026: carrer de Miquel dels Sants Oliver, entre els carrers d’Albert Llanas i Josep Yxart. Es recupera el recorregut Josep Yxart-Miquel de Sants Oliver (sentit mar).
    El tram del carrer de Miquel dels Sants Oliver, entre els carrers d’Albert Llanas i d’Ana María Matute Ausejo, serà d’un carril de pas alternatiu autoregulat pel veïnat. La sortida del carrer de Miquel dels Sants Oliver cap al carrer d’Ana María Matute Ausejo serà de gir obligatori a la dreta.
  • Del 16 de gener al 30 de març de 2026: carrer de Miquel dels Sants Oliver, entre els carrers d’Ana Maria Matute Ausejo i d’Albert Llanas. Es restituirà la circulació habitual del carrer d’Albert Llanas i del carrer de Miquel dels Sants Oliver.
àmbit d'actuació obres can baró

Àmbit d'actuació sobre el plànol