L’alcalde Trias celebra la bona valoració que rep la Nova Xarxa de Bus de Barcelona, que a la tardor s’amplia en 3 nous eixos : Servei de Premsa

L’alcalde Trias celebra la bona valoració que rep la Nova Xarxa de Bus de Barcelona, que a la tardor s’amplia en 3 nous eixos

03/02/2015



Temps estimat de lectura: 2 minuts

L’alcalde de Barcelona, Xavier Trias, ha presentat aquest dimarts tres noves línies de la Nova Xarxa de Bus de la ciutat. Acompanyat del primer tinent d’alcalde i president de TMB, Joaquim Forn, i del director general de TMB, Jaume Tintoré, Trias ha explicat que amb les línies que entraran en funcionament a la tardor, la ciutat ja en tindrà 16 en funcionament, que representaran més de la meitat de les 28 que té el projecte.

Les noves línies cobreixen un eix horitzontal i dos de verticals i seran H4, V11 i V13. L’H4 unirà la Zona Universitària amb el Bon Pastor, la V11 farà un recorregut entre l’Estació Marítima i la Bonanova i la V13 unirà el Pla de Palau amb l’Avinguda Tibidabo.

Per Xavier Trias, aquesta xarxa representa “un projecte estratègic del govern municipal” i suposa “un canvi de paradigma en la mobilitat de la ciutat” ja que és “l’aposta més gran pel transport públic en superfície feta per l’Ajuntament de Barcelona en els últims 15 anys”. L’alcalde ha assegurat que “cada dia ens esforcem perquè aquesta xarxa sigui el màxim de còmode possible” i l’ha valorat com un “èxit de futur” que “dóna una xarxa molt més racional i comprensible per la gent”.

Xavier Trias ha apuntat que “dos anys i mig després del seu inici, la nova xarxa de bus és una realitat consolidada, que coneix el 84% de la població”. El 91% dels usuaris consideren beneficiós el desplegament de la Nova Xarxa de Bus, i la valoren amb un 7,7 sobre 10. Dos de cada tres usuaris li posen una nota de 8 o superior i el que més valoren són la freqüència de pas, que se situa entre 5 i 8 minuts, la facilitat d’ús i la velocitat del servei.

De la seva banda, el primer tinent d’alcalde, Joaquim Forn, ha destacat que la Nova Xarxa de bus ha anat acompanyada d’importants mesures de preferències de pas de l’autobús. “Hem posat carrils dobles, hem permès girs específics i hem inclòs prioritats semafòriques per donar un plus a l’usuari d’aquest transport”, ha dit.

 

Document relacionat

Dossier de premsa: La Nova Xarxa de Bus de Barcelona





Paraules clau

Alcalde Trias/ mobilitat/ nova xarxa bus/ nova xarxa de bus/ transport/