Els serveis de Joventut han fet 13.000 atencions telemàtiques durant l’estat d’alarma : Servei de Premsa

Els serveis de Joventut han fet 13.000 atencions telemàtiques durant l’estat d’alarma

24/08/2020



Temps estimat de lectura: 2 minuts

Des del començament de l’estat d’alarma, els serveis d’atenció als adolescents i joves han detectat la necessitat de continuar realitzant atenció, acompanyament i suport emocional i psicològic als adolescents i joves així com a les seves famílies

Amb prop de 7.400 visualitzacions, els nous cicles de sessions informatives online han format els i les joves, donant informacions pràctiques dels seu interès.

Constatada la bona acollida, els cicles es consolidaran com a oferta estable per als propers anys

Els serveis d’atenció als adolescents i joves de l’Ajuntament han fet 13.091 atencions telemàtiques durant l’estat d’alarma i fins al 30 de juny. Les més nombroses han estat les atencions grupals o obertes en format online, en les quals van participar 6.548 joves, però també s’ha donat resposta individual a fins a 6.523 consultes, demandes d’assessoria o atencions singulars. Del conjunt de consultes i atencions, fins a 1.968 accions i respostes han estat relacionades directament amb la Covid-19.

Des del començament de l’estat d’alarma, els serveis d’atenció als adolescents i joves han detectat la necessitat de continuar realitzant atenció, acompanyament i suport emocional i psicològic als adolescents i joves així com a les seves famílies en uns moments especialment difícil per a aquesta franja d’edat.

Amb l’objectiu de donar-hi resposta, els diferents serveis d’atenció a l’adolescència i la joventut han habilitat canals telemàtics per continuar atenent i donant resposta a les necessitats d’aquests col·lectius mitjançant nous telèfons d’atenció, nous canals via whatsapp i nous espais al web i xarxes socials del Departament de Joventut.

En aquest sentit, per exemple, el Servei a Adolescents i Famílies (SAIF) ha continuat donant atenció individual i confidencial tant als adolescents per part dels diferents professionals de psicologia dels “Aquí t’escoltem”, com a les famílies a partir dels psicòleg i educadors del Centre per família.

El regidor d’Infància, Joventut, Persones Grans i Persones amb Discapacitat, Joan Ramon Riera, assenyala que “estem convençuts que la bona resposta als nous recursos telemàtics que hem impulsat s’ha donat perquè són serveis que responen directament a les necessitats dels i les adolescents i joves, així com de les seves famílies. Les persones joves han de poder continuar impulsant les seves iniciatives i l’Ajuntament ha de seguir facilitant les eines perquè puguin viure la seva condició de joves amb la màxima plenitud”.

[…]

 

Descarregar nota en format PDF





Paraules clau

COVID-19/ juventut/