Servei de Premsa
21/11/2024
L’adaptació a la virtualitat amplia l’impacte de la campanya In-forma’t 2021
22/06/2021
Temps estimat de lectura: 3 minuts
En la seva 13ena edició ha ofert 220 activitats en format presencial i virtual que han arribat a gairebé 19.000 usos i consultes
Durant la campanya s’han atès 7.553 consultes de joves i s’han ofert gairebé 260 assessories acadèmiques
Acabada l’edició, els serveis infoJOVE i CAAJ continuen atenent els dubtes acadèmics i oferint assessorament presencial i virtual
La 13ena edició de la campanya In-forma’t ha ofert 220 activitats destinades a informar els adolescents i joves sobre les diferents opcions formatives que els apropen al seu futur acadèmic i professional. Aquestes activitats han arribat als 11.669 usos, als que cal sumar 7.270 consultes més a la guia i els audiovisuals d’orientació acadèmica.
La campanya d’activitats s’ha celebrat del 26 de gener al 25 de març i, com a novetat d’enguany, el Centre d’Assessorament Acadèmic per a Joves i els serveis infoJOVE han replantejat bona part del programa en format virtual per adaptar-lo a les restriccions sanitàries. De la mateixa manera, el contingut de la campanya també s’ha adaptat a la nova realitat juvenil derivada de la situació de pandèmia, per exemple s’ha donat especial èmfasi en aspectes com la gestió emocional, les noves formacions de sector professionals emergents o la homologació i convalidació de títols acadèmics per a joves que han decidit retornar de la seva estada a l’estranger.
La virtualitat ha permès que l’In-forma’t hagi arribat a un públic més ampli superant barreres físiques i horàries, això ha fet possible que els i les joves recuperessin en diferit 43 activitats programades. Tot i això, amb la voluntat d’apropar i facilitar la informació al màxim, s’ha elaborat una biblioteca de sessions, converses pregravades amb professionals i altres recursos digitals que resten disponibles més enllà de les dates de la campanya.
El regidor d’Infància, Joventut, Persones Grans i Persones amb Discapacitat, Joan Ramon Riera, ha destacat la participació dels i les joves en la campanya: “és el moment on han d’escollir el seu futur acadèmic o professional entre un ampli ventall de possibilitats i, per tant, és important que des de l’Ajuntament els hi podem fer arribar tota la informació necessària”. “Des del Centre d’Assessorament Acadèmic i els punts infoJOVE mantenim el suport i acompanyament a aquells joves que necessitin resoldre dubtes o demanar informació sobre el seu futur” ha afegit el regidor.
D’altra banda, durant aquesta edició s’ha consolidat el vincle establert amb els centres educatius, empreses i entitats, arribant a 79 col·laboradors. A més, s’han distribuït 60.000 postals de la Guia d’estudis postobligatoris “Què vull fer?”, en constant actualització, a 257 centres educatius de Barcelona.
Paral·lelament, durant la campanya s’han atès 7.553 consultes de joves, tan presencialment com a través de l’aplicació “Orientadora virtual”; i s’han ofert gairebé 260 assessories acadèmiques.
Pel que fa als blocs d’activitats programades, les sessions presencials van ser seguides per 2.780 joves i les virtuals amb inscripció prèvia per 142. A això cal sumar les 6.156 visualitzacions que han registrat les sessions virtuals en obert.
- Qui sóc i què m’agrada?: ha inclòs 17 activitats per ajudar als i les joves a conèixer millor els seus interessos, motivacions i aptituds per prendre les seves pròpies decisions acadèmiques. Com a novetat, s’han ofert dos tallers per a grups-classes i 3 clips audiovisuals específicament entorn l’autoconeixement.
- Quins camins puc escollir?: ha aplegat 156 activitats sobre itineraris acadèmics amb 6 activitats per a pares i mares i 146 tallers per a 3.665 alumnes.
- Quina oferta existeix?: ha englobat 33 activitats entorn la formació reglada i no reglada. El format digital ha fet incrementar el número de participants fins a gairebé 2.000 estudiants.
- És com m’ho imagino?: activitats per complementar la informació rebuda amb altres joves estudiants i amb personal d’empreses i entitats. Enguany, s’han celebrat 6 trobades “De tu a tu” entre estudiants i s’han portat a terme 10 entrevistes “Explora” amb empreses i entitats.
Com en les anteriors edicions, el perfil dels i les joves participants va ser menors de 16 anys (68%), seguit per la franja de joves d’entre 16 i 20 anys (22%). Aquestes franges d’edat coincideixen amb el moment de vida en què els i les joves estudiants acaben una etapa educativa i han de decidir el seu futur itinerari acadèmic. Per aquest motiu, acabada la campanya In-forma’t, els equips professionals dels serveis infoJOVE i del Centre d’Assessorament Acadèmic per a Joves (CAAJ) segueixen treballant per atendre els dubtes acadèmics, sobretot ara que els estudiants requereixen orientació i suport per preinscriure’s a estudis postobligatoris.
Paraules clauIn-forma’t/