El turisme de caràcter esportiu fa estades més llargues a la ciutat i gasta més : Servei de Premsa

El turisme de caràcter esportiu fa estades més llargues a la ciutat i gasta més

09/01/2023



Temps estimat de lectura: 2 minuts

Un estudi de l’Observatori del Turisme analitza l’activitat del turista relacionat amb els esdeveniments esportius

La despesa mitjana de la persona que viatja com a participant i/o espectador d’un esdeveniment esportiu és un 12,8% superior al del total de Barcelona ciutat amb 81,10€ per persona i nit, allotjament a banda
Allarga la seva estada un parell de dies més que el visitant general fins arribar a les 6,4 nits de mitjana

Un estudi de l’Observatori del Turisme analitza l’activitat del turista 

Un estudi de l’Observatori del Turisme a Barcelona, ha analitzat el turisme esportiu a Barcelona el qual representa prop del 20% del total que ens visita. L’informe, que detalla l’activitat del visitant que ve per algun motiu relacionat amb l’esport ja sigui com a participant o com espectador, conclou que la persona que viatja motivada per un interès esportiu s’està més dies a la destinació i fa una despesa superior a la mitjana. Així, s’observa una diferencia de +25,5% entre l’estada mitjana del visitant en general i la que fa el visitant esportiu (5,1 nits versus 6,4 nits).

La despesa del dia a dia (sense comptar transport i allotjament), d’aquells que viatgen per un motiu relacionat amb l’esport és un 12,8% superior a la del turisme en general (81,10€ per persona i dia versus 71,87€). En ambdós casos la principal despesa diària es dedica als àpats (menjar i beure) fins a representar gairebé la meitat del pressupost (46,3%), seguida, de l’entreteniment, de les compres i del transport intern. A part, el transport d’anada i tornada és de 232,19€ per persona, mentre que l’allotjament quedaria de mitjana al voltant dels 50€ per persona i dia. A Barcelona ciutat, la majoria dels viatgers que realitzen activitats esportives s’han allotjat en un hotel, seguits dels qui ho han fet a cases d’amics i familiars i a apartaments turístics (48,5%, 25,2% i 15,1%, respectivament).

[…]

 

Descarregar nota de premsa en format PDF





Paraules clau

turisme/