El proper 15 de juny, a les 18.30 hores, el Saló de Cent de l’Ajuntament de Barcelona serà l’escenari de la presentació del llibre ‘Barcelona, 40 anys de comunicació ciutadana’.
Cadascun dels 55 escrits que recull el llibre, coordinat per Armand Gasulla, constitueix un exercici de memòria històrica de 40 anys de comunicació ciutadana relatada pels seus protagonistes, i explica com el desplegament dels serveis de comunicació vers la ciutadania va ser conseqüència de l’arrelament de la democràcia en la corporació municipal.
Evolució de les polítiques comunicatives vers la ciutadania
El llibre, al llarg de les 250 pàgines, aprofundeix en l’evolució de les polítiques comunicatives desplegades en aquest temps, acompanyades per un material gràfic important de prop de 200 fotografies i il·lustracions diverses.
També relata les claus de l’èxit de Barcelona Informació en el seu desenvolupament: l’aposta franca per la informàtica a l’inici del servei; la creació ad-hoc d’un conjunt de bases de dades que s’han adaptat al compàs dels canvis socials i tecnològics; l’impuls de Barcelona Informació per a la creació d’una escola d’informadors, i l’empenta dels diversos equips polítics i de gestió que s’han anat succeint durant aquestes quatre dècades.
Contextualització històrica
També s’aborden alguns punts destacats de la vida de la ciutat, en què Barcelona Informació ha estat una eina de gran valor. Per esmentar-ne alguns, el servei del telèfon 010 i el paper rellevant que va tenir amb motiu dels Jocs Olímpics del 1992; l’exportació del model de gestió de Barcelona Informació a altres administracions, empreses i entitats; la gestió de la comunicació de l’esvoranc del Carmel, o, més recentment, els canvis estructurals del servei deguts a la crisi sanitària de la covid-19.
Tanmateix hi ha un conjunt d’articles que tenen com a factor denominador la vivència personal dels qui van treballar a Barcelona Informació.