Serveis de mediació
Mediació veïnal telemàtica
Servei creat al 2021, amb l’objectiu principal del servei és millorar les relacions i la convivència entre veïns/es de Barcelona
Aquest servei ofereix una resolució de conflictes alternativa als ciutadans de Barcelona de forma telefònica, o online en aquells casos de conflictes veïnals, així com acompanyament, contenció emocional i assessorament.
Mediació entre les parts
En funcionament des del 2007, és un espai de trobada per establir o restaurar el diàleg entre persones en conflicte, amb la intervenció d’una persona mediadora que propicia aquest diàleg per a assolir un acord satisfactori per a ambdues parts, d’acord amb les normatives vigents, i poder restablir una convivència satisfactòria.
La mediació es regeix sota els principis de respecte per l’altra part, per la imparcialitat i neutralitat de la persona mediadora, la confidencialitat i bona fe de les parts, i la voluntarietat i llibertat en la participació en el procés de mediació.
![](/seguretatiprevencio/sites/default/files/styles/large/public/2023-07/mediacio.jpg?itok=S_T1TTP9)
Mediació en habitatges d’ús turístic
Servei en funcionament des del 2018, espai de suport en la resolució de conflictes de convivència entre veïns i veïnes i persones propietàries o gestores de HUTS, ja sigui perquè en el mateix bloc conviuen veïnes i veïnes i HUTS, o bé perquè aquests són colindants o propers
L’objectiu del servei és establir ponts de comunicació entre totes les parts del conflicte per abordar-lo de forma directa i prevenir incidències futures. Així s’evita la via judicial, administrativa o policial a través del diàleg.
Mediació d’oci nocturn
Servei creat al 2022, per a la prevenció, intervenció i gestió alternativa al conflicte, durant la nit i matinada, a les zones i activitats de l’oci nocturn a l’espai públic
L’objectiu és fer compatible l’oci nocturn amb el descans del veïnat i millorar la convivència entre les persones propietàries i treballadores del locals d’oci nocturn, els usuaris i usuàries d’aquests locals i el veïnat de la zona, amb la finalitat d'ajudar a trobar solucions als problemes i conflictes que es donen.
![](/seguretatiprevencio/sites/default/files/styles/large/public/2023-07/pla-general-de-lescenari-i-el-public.jpg?itok=tUtV9kD2)
Com sol·licitar els serveis de mediació
Aquest tipus de serveis es sol·liciten a l'Oficina d’Atenció al Ciutadà de la seu del districte a on es resideixi, per tal de posar-se en contacte amb el personal tècnic de prevenció del districte.
cerca Oficines d’Atenció al Ciutadà
També es poden sol·licitar a través d’una instància municipal.