Serveis de mediació
Mediació veïnal telemàtica
Servei creat al 2021, amb l’objectiu principal del servei és millorar les relacions i la convivència entre veïns/es de Barcelona
Aquest servei ofereix una resolució de conflictes alternativa als ciutadans de Barcelona de forma telefònica, o online en aquells casos de conflictes veïnals, així com acompanyament, contenció emocional i assessorament.
Mediació entre les parts
En funcionament des del 2007, és un espai de trobada per establir o restaurar el diàleg entre persones en conflicte, amb la intervenció d’una persona mediadora que propicia aquest diàleg per a assolir un acord satisfactori per a ambdues parts, d’acord amb les normatives vigents, i poder restablir una convivència satisfactòria.
La mediació es regeix sota els principis de respecte per l’altra part, per la imparcialitat i neutralitat de la persona mediadora, la confidencialitat i bona fe de les parts, i la voluntarietat i llibertat en la participació en el procés de mediació.
Mediació en habitatges d’ús turístic
Servei en funcionament des del 2018, espai de suport en la resolució de conflictes de convivència entre veïns i veïnes i persones propietàries o gestores de HUTS, ja sigui perquè en el mateix bloc conviuen veïnes i veïnes i HUTS, o bé perquè aquests són colindants o propers
L’objectiu del servei és establir ponts de comunicació entre totes les parts del conflicte per abordar-lo de forma directa i prevenir incidències futures. Així s’evita la via judicial, administrativa o policial a través del diàleg.
Mediació d’oci nocturn
Servei creat al 2022, per a la prevenció, intervenció i gestió alternativa al conflicte, durant la nit i matinada, a les zones i activitats de l’oci nocturn a l’espai públic
L’objectiu és fer compatible l’oci nocturn amb el descans del veïnat i millorar la convivència entre les persones propietàries i treballadores del locals d’oci nocturn, els usuaris i usuàries d’aquests locals i el veïnat de la zona, amb la finalitat d'ajudar a trobar solucions als problemes i conflictes que es donen.
Com sol·licitar els serveis de mediació
Aquest tipus de serveis es sol·liciten a l'Oficina d’Atenció al Ciutadà de la seu del districte a on es resideixi, per tal de posar-se en contacte amb el personal tècnic de prevenció del districte.
cerca Oficines d’Atenció al Ciutadà
També es poden sol·licitar a través d’una instància municipal.