Lots alimentaris a domicili per a les persones més vulnerables de la ciutat

Covid-19. La campanya “Cistella contra la covid-19” mobilitza 220 tones de menjar per evitar que persones grans, persones amb malalties cròniques i persones confinades hagin de sortir de casa

La campanya “Cistella contra la covid-19” mobilitza 220 tones de menjar per evitar que persones grans, persones amb malalties cròniques i persones confinades hagin de sortir de casa

Durant aquesta setmana es començaran a repartir els 20.000 lots a les persones de més de 70 anys, les persones amb malalties cròniques i les persones confinades afectades per la covid-19 de cada barri. Contindran productes alimentaris, informació sobre els serveis municipals, recomanacions sanitàries i dades de serveis de venda d’alimentació a domicili .

Les persones que rebran aquest paquet s’han identificat a través d’una enquesta telefònica i de processos de seguiment dels centres d’atenció primària i dels serveis socials municipals. També a través d’entitats de persones malaltes. La iniciativa prioritza les persones que no disposen d’una xarxa familiar o veïnal que els pugui fer la compra

Els lots contenen pasta seca, brou, arròs, salsa de tomàquet, fruita i verdura fresca, paté, galetes, crema de cacau, fruits secs, sucs de fruita, llet, begudes vegetals i iogurts.

Acció conjunta de pesones voluntàries, administracions i empreses

La iniciativa la coordinen l’Ajuntament de Barcelona, el Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya i l’empresa de màrqueting esportiu Line Sport.

Les empreses d’alimentació que han aportat gratuïtament els productes alimentaris envasats són Pastas Gallo, Idilia Foods, Grupo Adam Foods, Nestlé, Hero España, Danone, bonÀrea Agrupa, Arroz SOS, Liquats Vegetals, Llet Nostra i PepsiCo.

Mercabarna i dues cooperatives del Parc Agrari del Baix Llobregat, la Cooperativa Agrària del Prat de Llobregat i la Santboiana, aporten a la cistella fruita i hortalisses locals i de temporada. La Cooperativa TEB col·labora amb el projecte empaquetant els productes frescos. Packaging Cluster ha aportat les 20.000 caixes i el material necessari per poder preparar els lots.

La distribució dels aliments es fa a través del servei de Correus, que assumeix els costos de la  distribució i té un equip de persones voluntàries propi.