El Consorci de Turisme aposta per la cultura amb el projecte ‘Barcelona Art Season’
Amb aquest projecte el Consorci vol posar en valor Barcelona com a capital artística cultural, posant el focus en els principals museus i centres d’art de la ciutat.
Els dos elements més destacats del Pla d’Accions del Consorci de Turisme per al 2025 són, per un costat, l’aposta per la cultura a través del projecte “Barcelona Art Season” i per l’altre, l’orientació del Barcelona Convention Bureau (BCB) per atraure congressos corporatius vinculats a l’estratègia d’atracció d’inversió de la ciutat.
Dues apostes vinculades a la necessitat de despertar l’orgull de ciutat, també, pel que fa referència a l’oferta cultural d’art, música i arts escèniques. ‘Barcelona Art Season’, juntament amb ‘Barcelona Obertura’ són els primers segells amb els quals apostem pel millor de la nostra ciutat”, ha assegurat Mateu Hernández, director general del Consorci.
El quart tinent d’alcalde Jordi Valls ha posat en valor la sinergia entre el sector turístic i el sector cultural, tot remarcant que prop del 70% dels visitants dels museus i centres culturals de l’ICUB són visitants internacionals: “El sector turístic ha reconegut sempre la rellevància del sector cultural, però és important que això sigui també a la inversa, molt especialment en un moment en què el turisme està al centre de l’agenda pública i del debat mediàtic i polític”. En aquesta línia, per al tinent d’alcaldia i vicepresident del comitè executiu de Turisme de Barcelona, “el Barcelona Art Season que avui es presenta vol contribuir a enfortir l’oferta d’art, música i espectacles de la nostra ciutat, és un dels eixos principals del Pla d’Acció 2025 i també posa el focus en el vincle del turisme amb d’altres sectors com la gastronomia, l’esport, o el turisme de congressos, que és de vital importància per a la ciutat”.
El director del Barcelona Convention Bureau, Christoph Tessmar, ha anunciat la prioritat del BCB per atraure aquells congressos i convencions d’empreses (sector corporatiu) que estiguin associades a l’estratègia d’inversió de la ciutat. Els sectors tecnològics vinculats al PERTE del xip i de la quàntica així com els hubs digitals, i tot el sector de les ciències de la vida i l’electró mobilitat formaran part d’aquestes prioritats. Així mateix, Tessmar ha anunciat la posada en marxa d’un programa de llegat, dirigit especialment als congressos, fires i convencions que vinguin a Barcelona en els propers anys.
Neix Barcelona Art Season
Turisme de Barcelona inicia el nou any 2025 amb una gran aliança amb els museus i centres d’exposicions de Barcelona per impulsar la ciutat com a destí cultural. Barcelona Art Season és el nom de la nova marca creada per posicionar l’escena artística a nivell internacional i impactar en el circuit d’exposicions global. Una iniciativa sorgida dels mateixos centres d’art per articular un projecte que treballi de manera conjunta la promoció turística i l’oferta d’exposicions per excel·lir com a ciutat cultural. El projecte consisteix en identificar les exposicions que més marca poden aportar a la ciutat per convèncer el turista cultural a escollir Barcelona, també per les seves exposicions, i gaudir alhora de la resta d’oferta cultural, gastronòmica, de lleure, arquitectura i esports. Una iniciativa inspirada en el seu predecessor, “Barcelona Obertura”, impulsada des de Barcelona Global, centrada en aquest cas en la música clàssica de la mà del Gran teatre del Liceu, l’Auditori i el Palau de la Música, presents a l’acte.
Així, Barcelona Art Season serà el paraigua sota el qual es vinculi tota l’oferta i activitat artística per donar-li visibilitat, amb un pla de comercialització, divulgació i comunicació realitzat per Turisme de Barcelona que comptarà amb el suport i complicitat dels equipaments i institucions involucrades.
Es tracta d’un pla pensat en diferents fases que s’anirà desplegant a partir d’ara, coincidint amb les grans cites d’exposicions. De fet, la campanya de Nadal que Turisme de Barcelona ha posat en marxa aquest any ja respira l’esperit ‘Barcelona Art Season’. El claim “Winter Art Season” anima als visitants a viatjar per Nadal a Barcelona atrets per les grans exposicions MiróMatisse a la Fundació Miró, Art en Pedra a La Pedrera, així com Madama Butterfly al Gran Teatre del Liceu, per descobrir a partir d’aquí tota la programació d’exposicions que es faran al MACBA, al Picasso; al KBR de la Fundació Mapfre; al MNAC; al CCCB, o els concerts a l’Auditori i al Palau de la Música. Una campanya de Nadal que també prescriu els menús de Nadal i Cap d’Any que s’ofereixen a la ciutat així com els diferents festivals de Nadal, la cavalcada de Reis o els parcs i carrers il·luminats de la ciutat. La campanya s’ha plantejat i desplegat a partir d’articles de coneguts articulistes que referencien l’oferta cultural, gastronòmica i de nadal de Barcelona a les principals capçaleres de mitjans europeus com Le Figaró, The Times, The Guardian o Living Italy.