Esteu aquí

Casaments civils al districte de Ciutat Vella

L’alcalde té la potestat de celebrar casaments civils, però pot delegar la funció als Regidors i les Regidores.

Si voleu informació del que cal fer per celebrar un casament civil a l’Ajuntament de Barcelona, consulteu el tràmit.

 

Informació específica per als casaments civils al Districte de Ciutat Vella

Els casaments al districte de Ciutat Vella se celebren un divendres de cada mes de les 17h a les 19h, excepte el mes d'agost que no se'n fan. La cerimònia té lloc a la seu del Districte,  Plaça Bonsuccés, 3 3ª planta, a la sala Ernest Lluch que té un aforament per a 80 persones i que es troba adaptada per a persones amb mobilitat reduïda. El temps aproximat de la cerimònia és de 15 a 30 minuts.

La sala estarà degudament adornada amb flors i dotada d’aparells de reproducció de música per acompanyar la cerimònia. En cas que els contraents ho vulguin podran portar la seva música gravada en un sistema convencional (CD-DVD). El Districte també disposa d'un CD amb diferents peces musicals. Normalment se’n utilitzen dues coincidint amb l'entrada i la sortida de l’acte.

No està permès estacionar vehicles a la plaça durant els casaments i és per això que us recomanem que us informeu dels aparcaments que hi ha a la zona si és que porteu cotxes per a aquest dia.

El procediment per a sol·licitar data per al matrimoni civil a Ciutat Vella és el següent:

En primer lloc s'ha de recollir la instància de petició de cerimònia a l'Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC) del districte de Ciutat Vella, ubicada al carrer Ramelleres, 17. 

Anar al Registre Civil de Barcelona a iniciar els tràmits de matrimoni.

Per a més informació podeu accedir al web del Registre Civil de Barcelona.

Una vegada emplenada la instància de petició de cerimònia i signada pels dos contraents, s'haurà de lliurar a l'Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC) del districte de Ciutat Vella, amb còpia del comprovant d'inici dels tràmits de matrimoni del Registre Civil de Barcelona.

Les reserves a l'agenda per als casaments civils es faran a partir del moment que s'hagi presentat tota la documentació requerida com a mínim un mes abans de la data de casament.

Un cop realitzat el tràmit inicial, el departament que gestiona els casaments es posarà en contacte amb les persones sol·licitants per tal de concretar el dia i l’hora de la cita prèvia i portar la resta de la documentació necessària per celebrar el casament: fotocòpia dels DNI dels contraents, de dos testimonis majors d'edat i la resolució ferma del Registre Civil.

El dia de la cerimònia els contraents i els testimonis hauran de portar els seus documents d'identificació.