Pensar els epílegs
W.J.T. Mitchell i Max de Esteban
08.04.2022
Divendres 8 d'abril, 19 h
Espai 4.
Conferència en anglès. Traducció simultània al català
Aquest cicle repassa dues incògnites crucials respecte el futur de la civilització a Occident: a) l’extinció de la vida humana ha deixat de ser una fantasia per a ser una realitat plausible?, b) quins marcs ideològics s’obren després de l’arribada de la intel·ligència artificial?
Xerrada de W.J.T. Mitchell precedida del treball de Max de Esteban següent:
A Forest [Bosc] (2019) 23'
Un monòleg escrit pel director general de la principal empresa de capital risc que inverteix en empreses d’intel·ligència artificial qüestiona la naturalesa de la realitat: són reals les imatges?, és real la veu? Però en realitat s’aborden tres qüestions clau: quina és la ideologia dels principals inversors en aquesta tecnologia?, quins valors socials hi ha en joc?, quines són les seves implicacions polítiques?
W.J.T. Mitchell és Professor de Servei Distingit Gaylord Donnelley d’ Anglès i Història de l’Art a la Universitat de Chicago. El seu treball està especialitzat en art visual i literatura des de l’antiguitat fins a avui, amb un èmfasis especial en les relacions entre les representacions visuals i verbals en la cultura i la iconologia. És editor de Critical Enquiry, membre de l’American Academy of Arts and Sciences i ha rebut beques de la Fundació Guggenheim, el National Endowment for the Humanities i l’American Philosophical Society. Autor de nombrosos assajos i llibres, Picture Theory va rebre el premi Gordon J. Laing de University of Chicago Press, i What Do Pictures Want? va ser guardonat amb el premi James Russell Lowell.
Max de Esteban és artista i la seva obra reflexiona sobre la relació entre la condició humana, la tecnologia i el règim capitalista en el segle xxi. Els seus projectes s’han exposat a museus i institucions com el Jeu de Paume, el Deutsche Technikmuseum, la Virreina Centre de la Imatge, el CGAC i el Palais de Tokyo, i ha participat en la Triennal de Yokohama (2020), la Biennal del Caire (2019), la xiii Biennal de l’Havana (2019), la xvi Biennal Fotofest (2016) i la Triennal de Darmstadt (2014). Max és doctor per la Universitat Ramon Lull, MBA per la Universitat de Stanford i enginyer per la Universitat Politècnica de Catalunya.