L’IMPD i TMB engeguen una campanya per fomentar l’ús correcte dels seients reservats al transport públic

La campanya es diu “Posa’t a la meva pell, no al meu lloc”, té com a objectiu que es respectin els espais preferents i s’ha donat a conèixer amb motiu del Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat

Fotografia dels representants de TMB, l'IMPD i un usuari amb cadira de rodes que posa cara a la campanya. De fons, un parell de roll-ups que indiquen el nom de la campanya.
04/12/2024 - 16:05 h

L’Institut Municipal de Persones amb discapacitat (IMPD) i Transport Metropolitans de Barcelona (TMB) han engegat avui una nova campanya per conscienciar sobre l’ús correcte dels espais del transport públic reservats a les persones amb mobilitat reduïda i persones amb discapacitat. Sota el lema “Posa’t a la meva pell, no al meu lloc”, el missatge vol fomentar l’ús correcte dels seients preferents, els espais reservats per a cadira de rodes i els ascensors de la xarxa de transport públic de TMB.

La campanya vol donar també visibilitat al col·lectiu de persones amb mobilitat reduïda i amb discapacitat, traslladar de manera clara el concepte de “Prioritat Absoluta” i impactar en els usuaris i les usuàries que no respecten els espais, ja sigui de manera intencional o de manera inconscient.

La presidenta de TMB, Laia Bonet, i la presidenta de l’IMPD, Marta Villanueva, han presentat la nova campanya amb motiu del Dia Internacional de la Discapacitat per promoure l’accessibilitat i el civisme al transport públic. Laia Bonet ha subratllat el compromís de TMB amb el dret a la mobilitat de les persones amb discapacitat, destacant que la xarxa de bus ja és totalment accessible i que el metro passarà del 94% d’adaptació al 100% en els pròxims anys. Marta Villanueva, per la seva banda, ha posat en valor Barcelona com a referent en accessibilitat i ha fet una crida a la col·laboració ciutadana per respectar la prioritat en els seients reservats, contribuint a una ciutat inclusiva per a tothom.

Campanya pedagògica

Un dels reptes que presenta la campanya és la d’apel·lar directament a les persones usuàries que de manera voluntària o de forma totalment inconscient, fan servir aquests espais reservats. Així, es tracta d’una campanya pedagògica, directa i precisa que vol arribar al màxim d’audiència possible.

El missatge serà protagonitzat per testimonis reals que transmeten en primera persona la problemàtica que poden generar els comportaments irrespectuosos amb els espais reservats a persones amb mobilitat reduïda i a les persones amb discapacitat.  La campanya s’ha compartit a tota la xarxa de metro, canals digitals i megafonia, amb motiu de la celebració del Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat.