Conferència sobre l’arquitecte Pere Falqués i Urpí al Museu de Badalona
Conferència, dijous 20 de març, a les 19 h, al Museu de Badalona (plaça de l’Assemblea de Catalunya, núm. 1) a càrrec de Joan Molet, doctor en Història de l’Art i professor titular de la Universitat de Barcelona, autor del llibre Pere Falqués, l’arquitecte municipal de la Barcelona modernista.

Joan Molet Petit, autor del llibre Pere Falqués, l’arquitecte municipal de la Barcelona modernista, publicat recentment en coedició entre l’Ajuntament de Barcelona i l’editorial Àmbit, parlarà al Museu de Badalona de l’etapa badalonina de Falqués, així com d’altres aspectes destacats de la seva trajectòria professional.
Durant la conferència, l’historiador Joan Molet relatarà els concursos que Falqués va guanyar a Barcelona, la seva participació en l’Exposició Universal del 1888, i també les obres que va dur a terme com a arquitecte municipal de Barcelona a partir del 1889 (l’enllumenat elèctric del passeig de Gràcia, els túnels del metro sota la Via Laietana, mercats, museus, monuments, escoles i fins i tot un frustrat palau reial). Igualment, es referirà als grans encàrrecs privats que va rebre, com la casa del baró de Bonet o la Central Catalana d’Electricitat. Totes elles obres, i alguns projectes no materialitzats, que s’expliquen detalladament al llibre.
Arquitecte barceloní, però també badaloní
Pere Falqués i Urpí (1849-1916) és àmpliament reconegut per la seva tasca com a arquitecte municipal de Barcelona entre els anys 1890 i 1916. En canvi, no és tan coneguda la seva vinculació professional prèvia amb Badalona, on va desenvolupar la tasca d’arquitecte consultor des de l’any 1878 fins al 1889. Durant aquest temps, va portar a terme importants obres urbanístiques, com l’obertura del carrer del Temple, diferents intervencions a la Casa de la Vila, la construcció del primer edifici de l’Asil Arnús i el disseny del primer mercat cobert de Badalona: el Mercat Maignon.