L’efecte Pigmalió: el poder de les expectatives en l’èxit educatiu
A partir d’una dinàmica experiencial, on les persones assistents experimenten un efecte pigmalió, se’n deriva l’exposició teòrica de l’origen i mitologia de l’anomenat “efecte Pigmalió”.
Junt amb la il·lustració a través d’exemples reals i fragments de pel·lícules es treballa la presa de consciència sobre les expectatives que ens hem format de nosaltres mateixos/es i de quina manera permetem (o no) que ens condicionin.
L’activitat també aprofundeix en el nostre paper com a “Pigmalions” positius dels altres i de nosaltres mateixos/es.
Mínim: 15 persones
Màxim: 30 persones
És un tipus d’activitat molt interessant per a les persones que poden tenir influència sobre altres: tutors i tutores, dinamitzadors i dinamitzadores, alumnes de cicles formatius d’educació infantil o integració social, etcètera.
Aula preferiblement àmplia que permeti la projecció d’audiovisuals i la realització de dinàmiques.
Pantalla, equip d’altaveus, equip de projecció de DVD o ordinador.
El material audiovisual que s’ha de visionar.
El material necessari per a les dinàmiques participatives.
Ordinador i altaveus (si és necessari).
Un/a tallerista.
D-CAS. Col·lectiu d’Analistes Socials
Activitat: entre 1,5 i 2 hores
Temps de preparació i muntatge: 15 minuts
Temps de desmuntatge: 15 minuts