L’efecte Pigmalió: el poder de les expectatives en l’èxit educatiu

A partir d’una dinàmica experiencial, on les persones assistents experimenten un efecte pigmalió, se’n deriva l’exposició teòrica de l’origen i mitologia de l’anomenat “efecte Pigmalió”.

Junt amb la il·lustració a través d’exemples reals i fragments de pel·lícules es treballa la presa de consciència sobre les expectatives que ens hem format de nosaltres mateixos/es i de quina manera permetem (o no) que ens condicionin.

L’activitat també aprofundeix en el nostre paper com a “Pigmalions” positius dels altres i de nosaltres mateixos/es.

Nombre de participants

Mínim: 15 persones

Màxim: 30 persones

Observacions

És un tipus d’activitat molt interessant per a les persones que poden tenir influència sobre altres: tutors i tutores, dinamitzadors i dinamitzadores, alumnes de cicles formatius d’educació infantil o integració social, etcètera.

Equipament necessari

Aula preferiblement àmplia que permeti la projecció d’audiovisuals i la realització de dinàmiques.

Pantalla, equip d’altaveus, equip de projecció de DVD o ordinador.

Material que aporta l’entitat contractada

El material audiovisual que s’ha de visionar.

El material necessari per a les dinàmiques participatives.

Ordinador i altaveus (si és necessari).

Personal

Un/a tallerista.

Dades de l'entitat

D-CAS. Col·lectiu d’Analistes Socials

www.d-cas.net

Tema principal
Imaginaris i percepcions
Tipologia d'activitat
Taller participatiu
Públic destinatari
Educadors i educadores
Durada

Activitat: entre 1,5 i  2 hores

Temps de preparació i muntatge: 15 minuts

Temps de desmuntatge: 15 minuts

Sol·licita l'activitat

Torna al catàleg