Inici / Noticia / Consulteu la programació de l'Espai Avinyó pel primer trimestre de 2020!

Consulteu la programació de l'Espai Avinyó pel primer trimestre de 2020!

Comencem l’any amb una variada oferta que inclou xerrades, tallers, música, contes, itineraris... Totes les activitats són gratuïtes, però cal inscriure's prèviament.

L’Espai Avinyó – Llengua i Cultura torna a l’activitat amb un seguit de propostes interculturals gratuïtes que podeu consultar aquí.

Recordeu que cal inscriure’s prèviament per poder assistir a les activitats. Cal fer aquest tràmit en aquesta pàgina; podeu escollir d’avançat totes les activitats que us interessin i, d’aquesta manera, reservar la vostra plaça.

Per començar, reprendrem l’activitat que estava programada per al passat mes de desembre i que es va re programar per aquest febrer: L’educació intercultural en diàleg: què en pensen els i les alumnes?. Si voleu saber l’opinió de l’alumnat en la tasca de construir una escola que vol saber-se intercultural, no us perdeu la quarta sessió del cicle!

Continuarem amb música de guitarra en directe! Educadors i artistes narraran i escenificaran contes populars gitanos, introduint el concepte d’idioma Rromano, i explicant l’origen del poble gitano amb una acció lúdica i dinàmica que promou la participació del públic.

Com es pot posar en valor el plurilingüisme present a les nostres escoles? En el marc del Dia Internacional de les Llengües Maternes, visibilitzarem els reptes de la comunitat educativa en un context de pluralitat lingüística fomentant el diàleg entre llengües i introduint noves metodologies d’aprenentatge. Coneixerem algunes iniciatives o casos d’èxit, com a punts de partida per replantejar l’enfocament lingüístic en l’àmbit educatiu, tenint en compte que la llengua materna implica maneres de ser, sentir i pensar.

Tancarem el mes de febrer i el cicle ‘L’educació intercultural en diàleg’ amb Una aproximació al model d’una escola intercultural, una síntesi del recorregut que hem fet, posant de relleu els aspectes que defineixen el nostre sistema educatiu en un context de diversitat cultural, per tal de plantejar propostes que apostin per un model d’educació intercultural transformador real.

Encetarem el mes de març amb Les petjades de les dones. Amb motiu del Dia Internacional de les Dones, el sindicat independent de dones treballadores de la llar i les cures, Sindillar-Sindihogar, ens proposarà un itinerari que vol transmetre les memòries oblidades, homenatjant el valor que han aportat les dones i els seus coneixements en les lluites socials, a través d’algunes de les fites històriques que han marcat la ciutat de Barcelona.

Continuarem el mes amb la visita a l’exposició Guinea el franquisme colonial, de la mà del seu comissari, Gustau Nerín, per conèixer aquest recent, però desatès, capítol de la història de Guinea Equatorial. Fruit de la colonització, als equatoguineans, com a gairebé a tots els africans, se’ls va extirpar les manifestacions socials i culturals pròpies. L’anomenada Guinea Espanyola va suposar, tal com explica l’exposició, més que un colonialisme.

En el marc del Dia contra el Racisme (21 de març), us convidem a reflexionar sobre les primeres nocions de la construcció social del racisme i les seves implicacions fins el moment actual. Quins fets històrics van permetre configurar el projecte colonial i definir el món tal com el coneixem avui dia? No us perdeu l’activitat 1492: la conquesta del món.

Per tancar el mes i el trimestre, us proposem un diàleg sobre les implicacions de la producció cultural sorgida durant els anys 50 al Magrib, en la construcció de l’imaginari homoeròtic, i la re significació de conceptes com l’alliberament o el desig sexual. Com va influir la presència al Magrib d’escriptors com Paul Bowles i el seu mecenatge a escriptors autòctons en les bases de la mirada orientalista? Us convidem a l’activitat l’Orientalisme en el desig homoeròtic, organitzada conjuntament amb el Centre LGTBI de Barcelona.

Comparteix aquest contingut