Inici / Noticia / El projecte Criquet Jove BCN aprofita el confinament per formar-se i parlar sobre interculturalitat, estereotips, estratègies i conflictes!

El projecte Criquet Jove BCN aprofita el confinament per formar-se i parlar sobre interculturalitat, estereotips, estratègies i conflictes!

L'equip del Centre d'Estudis Africans i Interculturals (CEAI) i de la Fundació per a l'Esport i l'Educació de Barcelona (FEEB) debaten sobre estratègies per qüestionar els rumors, estereotips i prejudicis a l'educació.

Article escrit pel CEAI-FEEB. Aquest confinament ens ha agafat per sorpresa a moltes de nosaltres, i de treballar a les escoles, les pistes i les oficines, hem passat a treballar des de casa amb els límits que aquest model presenta per la nostra tasca. Malgrat la dificultat de la situació, les incerteses i les inquietuds des del Projecte Criquet Jove a BCN no hem volgut desaprofitar les oportunitats que aquesta situació ens donava i hem escollit les eines ‘en línia’, que tan imprescindibles s’han tornat en aquesta situació, per a trobar-nos via digital.

Des d’aquí, tècniques del Centre d’Estudis Africans i Interculturals (CEAI) hem preparat dues píndoles formatives sobre Interculturalitat per a compartir amb les companyes de la Fundació per a l’Esport i l’Educació de Barcelona (FEEB). Juntes vam donar vida a espais on parlar, debatre i escoltar-nos, tot creant estratègies per qüestionar-nos els rumors, estereotips i prejudicis presents al nostre treball i en la nostra tasca educativa, esportiva i social. Aquesta formació ha estat oberta a tot el personal de la FEEB que ha participat al complet, amb la qual cosa ha arribat a tots i totes les coordinadores del Programa Convivim Esportivament, que té més de dos mil participants.

Allà vam començar qüestionant-nos la nostra visió i el nostre etnocentrisme per obrir una mica la mirada, i vam acabar per analitzar i abordar dubtes i situacions complexes que es presenten en el dia a dia de la nostra labor educativa; aquelles que ens posen davant dels nostres límits, pors i contradiccions, de manera que puguem aprendre a identificar què ens passa i com podem abordar-ho.

Com educadores, entenem que l’aprenentatge és un cercle del qual ens nodrim mútuament, donant i rebent. Creiem fermament que una comunitat forta és aquella que es qüestiona i que té sempre la voluntat d’aprendre i per això, considerem que una contínua formació és la millor manera de créixer junts com a equip, com a entitats que fa molt de temps que treballen juntes i com a projecte comú, esportiu i educatiu, que té la humil intenció de promoure i donar espai a altres maneres -més curoses i inclusives- de relacionar-se als nostres carrers i places, a les nostres escoles, als nostres patis i naturalment, a les pistes esportives. De dibuixar un món on càpiguen molts altres mons. De fer d’aquesta una ciutat plural, oberta i crítica, lliure de racisme, discriminacions i exclusió social. I per això, avui com ahir, seguim deixant volar la curiositat, l’escolta i l’aprenentatge mutu.

Més informació

Comparteix aquest contingut