Logo Ajuntament de Barcelona

Selecciona idioma

  • Català
  • Castellano
  • English

Altres webs de l'Ajuntament de Barcelona

L'Ajuntament
Contacte
Tràmits
Treballa a l'Ajuntament
Noticies
Agenda
Mapa
Com s'hi va
Vés al contingut
Logo Ajuntament de Barcelona
Menu navigation instructions

Instructions for keyboard users

This menu requires arrow keys to be able to use it. The menu has up to three levels:

  • First level: main menu options
  • Second level: sub-options for elements from the first level
  • Third level: sub-options for elements from the second level

Browsing instructions:

  • Browse using the vertical arrow keys on the first level of the menu.
  • Use the right arrow key to display the second level.
  • Browse on the second level using the vertical arrow keys.
  • Use the Escape key to get back to the first level.
  • Use the right arrow key to display the third level.
  • Browse the third level by using the vertical arrow keys.
  • Use the Escape key to get back to the second level.
  • Alternatively, use the Enter key to display any level.

Bústia Ètica i de Bon Govern

Menu navigation instructions

Instructions for screen readers and keyboard users

This menu requires arrow keys to be able to use it. The menu has up to three levels:

  • First level: main menu options
  • Second level: sub-options for elements from the first level
  • Third level: sub-options for elements from the second level

Browsing instructions:

  • Browse using the horizontal arrow keys on the first level of the menu.
  • Display and browse on the second level using the vertical arrow keys.
  • Use the Escape key to get back to the first level.
  • Use the right arrow key to display the third level.
  • Browse the third level by using the vertical arrow keys.
  • Use the Escape key to get back to the second level.
  • Alternatively, use the Enter key to display any level.
  • Què és?
  • Com tramitar?
  • Protecció de les parts
  • Comunicacions anònimes
  • Direcció de Serveis d'Anàlisi
    Direcció de Serveis d'Anàlisi
    • Direcció de Serveis d'Anàlisi
      • Direcció de Serveis d'Anàlisi
      • Direcció de Serveis d'Anàlisi
      • Accions de la direcció
      • Normativa, publicacions, documentació, notícies i esdeveniments d'interès
  • Comitè d'Ètica
    Comitè d'Ètica
    • Comitè d'ètica
      • Comitè d'ètica
      • Comitè d'ètica
      • Documentació
      • Normativa reguladora
  • Accedeix a l'aplicacio
  • Inici
  • Què és?
  • Com tramitar?
  • Protecció de les parts
  • Comunicacions anònimes
  • Direcció de Serveis d'Anàlisi
    Direcció de Serveis d'Anàlisi
    • Direcció de Serveis d'Anàlisi
      • Direcció de Serveis d'Anàlisi
      • Direcció de Serveis d'Anàlisi
      • Accions de la direcció
      • Normativa, publicacions, documentació, notícies i esdeveniments d'interès
  • Comitè d'Ètica
    Comitè d'Ètica
    • Comitè d'ètica
      • Comitè d'ètica
      • Comitè d'ètica
      • Documentació
      • Normativa reguladora
  • Accedeix a l'aplicacio
  1. Inici
  2. / Drets i obligacions dels comunicants

Drets i obligacions dels comunicants

Les Normes Reguladores de la Bústia Ètica i de Bon Govern (disposició normativa de caràcter general aprovada el 6 d'octubre de 2016 i publicada al BOPB de 16 de gener de 2017) estableix els principis i les garanties per a la protecció de la persona informant a l'àmbit de l’Administració municipal. També es recullen els drets de la persona afectada per la informació comunicada.

  • La persona comunicant té dret a:
  • La persona a la qual s'atribueix la conducta comunicada té dret a:
  • A un canal segur de comunicació que garanteixi l'anonimat i la confidencialitat de les comunicacions.
  • Que es garanteixi la confidencialitat en la gestió de la Bústia.
  • A la protecció eficaç de la seva intimitat, privadesa i anonimat, sense que es pugui revelar de forma directa o indirecta, la seva identitat (a excepció, exclusivament, que hi hagi requeriment judicial en exercici de la funció jurisdiccional, o de la fiscalia en exercici de les facultats de recerca). Aquest dret també s'estén als possibles testimonis que intervinguin en la comprovació dels fets comunicats.
  • A la protecció eficaç de la seva integritat laboral, sense que puguin patir represàlies, discriminació, ni qualsevol altra conseqüència professional que impliqui assetjament o qualsevol efecte negatiu per raó de la comunicació formulada.
  • Ser protegida en els seus drets sense que se'n puguin derivar conseqüències lesives per a l'esfera personal o professional.
  • Que es comprovin els fets comunicats, sempre que responguin als requeriments previstos a l'article 12 d'aquesta disposició general.
  • Que l'Administració municipal vetlli especialment per l’efectivitat d’aquests drets.
  • La màxima reserva en les tasques de comprovació dels fets i, en general, a tota la gestió de la Bústia ètica i de bon govern.
  • Ser informada immediatament de la comunicació presentada, llevat que, de manera motivada i d'acord amb el principi de proporcionalitat, calgui mantenir el secret en benefici de la comprovació dels fets.
  • Què no es formuli cap recomanació, ni s'emetin conclusions que, de forma directa o indirecta, continguin referències nominals mentre no hagin tingut oportunitat real de conèixer els fets comunicats i de deixar constància del seu parer.
  • Què no s'informi a ningú, ni se cedeixin les dades mentre la comprovació dels fets no posi de manifest la versemblança o la seguretat de la realització de la conducta comunicada.

En els supòsits en què les conductes (accions o omissions) comunicades, o sobre les quals s’informa estiguin dins de l'àmbit d'aplicació (matèria i personal) de la Llei 2/2023, de 20 de febrer, reguladora de la protecció de les persones que informen sobre infraccions normatives i de lluita contra la corrupció (articles 2 i 3, respectivament) podrà, així mateix, aplicar-se, a la persona informant, l'àmbit de protecció dispensat per la llei esmentada.

Accés a la Bústia Ètica i de Bon Govern

Aquesta aplicació és el canal prioritari d’admissió de les comunicacions perquè és l’única que garanteix la confidencialitat i permet l’anonimat de les comunicacions durant tot el procés.

Accedeix a l'aplicació

La Bústia Ètica i de Bon Govern és un canal només per comunicar fets relacionats amb males pràctiques a l'Ajuntament de Barcelona i els seus ens dependents, no per formular queixes i consultes.

En cas de queixes i suggeriments, l’Ajuntament de Barcelona posa a l’abast de la ciutadania altres canals de comunicació

Voleu continuar amb la comunicació a la Bústia Ètica i de Bon govern?

Sí, continuarNo, cancel·lar
Logo Ajuntament de Barcelona
  • Avís legal