Píndola 2 CNV
L'empatia

ESCOLTA EMPÀTICA

Saber escoltar de forma empàtica és tot un art ple de sensibilitat i obertura cap a la persona a qui escoltem: un regal de presència. És una part central i intrínseca de la Comunicació No Violenta.

Abstenint-nos d’avaluar, qüestionar o fer judicis del que expressa la persona fent que se senti acollida i segura, sense donar consells ni que la nostra intenció sigui quedar-nos amb la seva experiència i validarla, permet que explori tots els sentiments i aspectes que es manifesten en relació a la seva vivència i arribi a entendre quines son les seves necessitats més profundes.

Aquest procés pot arribar a ser profundament terapèutic i permetre que la persona surti del sentiment de culpa, frustració, por o inseguretat i torni a empoderar-se.

Per escoltar empàticament a una persona no hem d’estar d’acord amb allò que expressa. El més important és donar espai a l’expressió i simplement mantenir-nos presents en allò que fomenta la connexió i la sinceritat entre nosaltres, l’obertura i la disponibilitat a escoltarnos a nosaltres també.

Proposta d’exercici

Quan una persona propera a tu t’explica una situació que viu amb dificultat, intenta escoltar-la sense afegir la teva opinió y sense donar-li consells. Intenta simplement estar disponible per a ella i resumir en les teves paraules el que has entès fins que ha acabat de parlar. Llavors, si t’agradaria comentar-li el que et sembla o donar-li un consell, li pots preguntar si ho vol escoltar.

Observa com et sents i com percebs a la persona que escoltes d’aquesta manera. 

Si vols saber més sobre la Comunicació No Violenta pots consultar la web: www.conectandoconarte.com

 

 

Compartir