La qualitat i el preu: el 95% de les persones tenen en compte aquests factors a l’hora de comprar

Prop del 95% dels compradors del comerç de Barcelona admeten que els dos criteris que miren més a l’hora de decidir quedar-se amb un producte són la qualitat i el preu. Així ho assegura l’Òmnibus Municipal de Barcelona, que pot consultar-se a l’Observatori del Comerç i la Restauració de la Ciutat.

Un consumidor mostra una sabata, en un comerç de Barcelona.
26/08/2024 - 12:23 h - Comerç i mercats Comerç

Concretament, els principals criteris en importància l’hora de comprar un producte són la qualitat (95,7%), i el preu (92,3%). I els criteris amb menor importància relativa, són que el producte sigui ecològic (51,6%) i poder comprar-lo per internet (32,3%). Són dades de mitjans de 2022, i que demostren com, malgrat que encara cuejava la pandèmia, va continuar estable la qualitat del producte mentre que el preu i les ofertes van guanyar importància. Per contra, la resta de criteris van perdre rellevància. 

Entre els altres valors destacats hi ha que el producte estigui d’oferta (73%), que sigui de proximitat (72%) i que tingui compromís social (59%). Tota la informació completa es pot consultar en aquest informe. L’Observatori del Comerç i la Restauració de la Ciutat també inclou molts altres informes, amb dades sobre el sector.