Presentació
Què és l'Observatori del Comerç i la Restauració?
L’Observatori de Comerç i Restauració de Barcelona treballa per ser un punt d’inspiració per a la transformació de la ciutat, les empreses i les persones, facilitant la detecció de reptes que ajudin a definir nous projectes i models de negoci.
Per fer-ho, vol ser l’eina de monitorització de la realitat i la competitivitat del comerç de Barcelona i a més a més, vol actuar com a element inspirador actuant com a Observatori de prospectiva i anàlisi de les tendències de futur.
Com a Observatori de competitivitat facilita informació per contribuir a desenvolupar estratègies i projectes (públics i privats) que potenciïn la competitivitat, aporta coneixement per a la presa de decisions dels diferents agents del territori i facilita l’accés a les dades en obert per al desenvolupament de noves oportunitats de negoci.
L’Observatori treballa amb dades pròpies i dades externes a partir de les quals genera indicadors socioeconòmics de diferents temàtiques per a tota la ciutat de Barcelona. A banda dels indicadors socioeconòmics, l’Observatori elabora uns productes periòdics i altres de no periòdics, a més d’oferir estudis a mida i un servei de consulta del Visor del cens d’activitats econòmiques en planta baixa de la ciutat.
A qui va dirigit
És una eina al servei de:
La ciutadania
De les entitats comercials i de restauració
Emprenedoria
Estudiants, experts, analistes
Objectius
- Analitzar les principals tendències de la ciutat, des de la perspectiva
del teixit comercial. - Conèixer la vitalitat de la salut comercial i restauració
- Oferir eines per facilitar l’ús de la informació
- Inspirar en la formulació de polítiques.
Governança
Comitè d’Estratègia:
- Direcció de Comerç, Restauració i Consum
- Departament d’Estudis de l’Àrea d’Economia i Promoció Econòmica
- Oficina Municipal de Dades
Coordinació:
- Direcció de Comerç, Restauració i Consum
Contacte
Enllaç al portal d’atenció en línia de l’Ajuntament, habilitat específicament per recollir informació i consultes.